MLADINA Trgovina

IV

9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

Supersilent: 5

(CD, Rune Grammofon / ECM '01, distribucija Statera)

Tole je pravzaprav "živo elektroakustično podjetje" s studijsko obdelavo posnetkov koncertov benda Supersilent. Iz tridesetih ur jih je za en album zbral njegov član Helge Sten. Glavni akterji, kakor gre tukajšnja popularna, a nenatančni in nedosledna govorica, med drugim rokujejo z "elektroniko": muzicirajo s pripravami, delovnimi sredstvi, kakršne so sodobne klaviature, gramofonska mešalka in drugi generatorji, proizvajalci in obdelovalci zvoka. A zraven v bendu je živa, skorajda milesovska cool igra na trompeti z glušilcem in drzna tolkala, sproti obdelovana in pregibana. Česa več v inštrumentariju ni razbrati, kar gre godbi v plus.

Norveška založba Rune Grammofon - spet smo torej pri Skandinavcih - nas zares razveseljuje s svojim nadvse odprtim katalogom in nas zložno prestavlja v tamkajšnjo sceno, pa naj bo prepredena, gosta ali atomizirana. A ob vsem, kar zadnje čase prihaja z Norveške, Švedske, Finske, Danske - od didžejev, alterrockovskih bendov, jazzarjev, folkerjev, improvizatorjev, komponistov, komornih muzikov - si rade volje ustvarjamo sliko o razgibanosti in vitalnosti tamkajšnjih scen. Za tiste, ki pod rubriko "elektronsko" razumejo preštevajoče hopsanje beatov, tole ne bo. Za "hrupnike" bo preveč improvizacijsko, za druge preveč jazzovsko. Je preveč usmerjeno v iskanje dimenzij zvočenja, prostora v skupinski igri, ki poseže od bučnih špic do komajda šumečega. Medijska oglašala Supersilent že proglašajo za "najbolj vznemirljiv norveški bend", pa še vzporejajo jih s Tortoise, kar je čista zabloda in žalitev Norvežanov. Po informacijah sodeč je izbor s cedejke manj eruptiven, kakor so v resnici, posega pa posnetkih koncertov v Oslu, Bologni in Londonu. "Petka", pet komadov namreč, je dovolj abruptna in fina, gosta in ploska, če ne celo banalna, da malce uhaja. Naši.

* * * * 1/2