Tjaša Zajc

27. 1. 2012

Mladina 4

Število komentarjev

Politika  |  Intervju

Dušan Semolič: "Tistim, ki se samo zaletavajo in v 21. stoletju vidijo krčenje samo pri delavcih, bomo nasprotovali."

Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije

© Borut Krajnc

V začetku tedna ste opozorili, da koalicijska pogodba nastajajoče desnosredinske vlade odpravlja socialno državo. Lahko to pojasnite?

Pri pokojninskem sistemu se ne strinjamo s premikom v smeri krepitve kapitalskega dela. Moti nas socialna kapica, ki je instrument za zaščito bogatih pred socialnimi prispevki. S tem se zmanjšujejo prilivi v proračun, začne se s problematiziranjem izdatkov, vlade pa najprej posežejo po socialnih transferjih. Ne podpiramo negotovih oblik zaposlovanj in si prizadevamo, da bi se prekerne oblike zaposlovanja in podobne anomalije ustavile.

Pri koalicijski pogodbi Pozitivne Slovenije pripomb niste imeli?

Tega ne komentiram, ker gre za strankarske zadeve, v katere se ne vmešamo. V tem primeru pa gre že za skorajšnje ustoličenje nove vlade.

Kako komentirate odziv stranke SDS, ki je po vaših pripombah k pogodbi zagotovila, da bodo ukrepi usmerjeni k večanju blaginje za vse?

Dobro je, da so se oglasili, ker je ignoranca najslabši možni odziv. Ne bi pa želel komentirati njihovega odgovora. S pripombami smo želeli še pred sprejetjem pogodbe opozoriti, da nam je dobro prisluhniti. Zavedamo se, da besedilo, ki ga je bilo mogoče videti doslej, ni dokončno. Poleg tega vemo, da se k sreči vse, kar je v koalicijskih pogodbah, ne uresniči.

Če se izkaže, da bo pogajanje z novo vlado enako težavno kot s prejšnjo, lahko spet pričakujemo demonstracije?

Novinarji nas vedno sprašujete tako, da je na koncu videti, kot da sindikati nenehno nekaj grozimo. Z vsako vlado želimo sodelovati. Vemo, da življenje ne more biti vedno po naši meri, zato je socialni dialog neka srednja točka, kjer lahko največ dosežemo. Če pa pride do resnejših konfliktov, je zgodovina pokazala, da delamo vse mogoče.

Med drugim referendume ...

Pri Pahorjevi vladi ni bilo velikih demonstracij, kot so se dogajale v Franciji in Italiji. Odločili smo se za legitimno pot referenduma in ljudje so se odzvali, kot so se. Če bi politiki želeli blokirati te demokratične poti odločanja, bi bila scena drugačna.

Zaradi nesprejetja reform se razmere zaostrujejo. Kje vidite možnosti popuščanja oziroma rezov?

V dialogu z delodajalci pravkar poskušamo odgovoriti tudi na to vprašanje. Kako vzpostaviti investicijski cikel v Sloveniji. A tistim, ki se samo zaletavajo in v 21. stoletju vidijo krčenje samo pri delavcih, bomo nasprotovali. To uničuje socialno državo in ne prispeva h gospodarski rasti. Pritiskom interpretacij bonitetnih hiš in fiskalnega pakta pogosto sledijo napačne odločitve, ki nas ne bodo pripeljale iz krize.

Ste v sodelovanju z delodajalci prišli do kakšnega konkretnega predloga?

To je v nastajanju, in ko bo to narejeno, bomo vlado s tem seznanili in jo povabili k sodelovanju. Do konstituiranja vlade bi radi med sabo uskladili čim več poglavij.

V začetku tedna ste opozorili, da koalicijska pogodba nastajajoče desnosredinske vlade odpravlja socialno državo. Lahko to pojasnite?

Komentarji

  • Se pridružujem (3)
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

baubau | 27.1.2012 | 12:48

Ah, Duško,mogoče bi nam le moral enkrat povedati,kaj si v vseh teh letih,ko te plačujemo,TI napravil za nas.

  • Se pridružujem (1)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

Brutus | 30.1.2012 | 11:17

Kje pa je bil Semolič zadnja tri leta, ko so deset tisoče delavcev zmetali na cesto, spravili v "maloro" desetine pdjetij, jim ne plačevali prispevkov in plač itd... Se ne spomnim kakšnih resnih demonstracij pred vladno palačo. Ko pa JJ še niti predlagan ni bil za mandatarja pa že grozi z štrajki in demonstracijami. Upam, da si bodo delavci prišli na jasno kdo je Selmolič in ga že enkrat sunili v rit.

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

zavest | 30.1.2012 | 13:33

Semolič je preverjen kader v klubu Antijanša.

  • Se pridružujem (2)
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

silvester | 30.1.2012 | 14:28

Naprtiti sindikatom in Semuliču odgovornost za vse, kar se je v sloveniji dogajalo na području gospodarstva, ko so se lastninile in zato propadale firme, ko so jih lastniki obravnavali le kot vrednostne papirje ali zazidljiva zemljišča, ko so delavci vedno bolj postajali le potrošno blago, ki je vedno prevelik strošek in, da se danes kriza želi reševati na teh istih plečih, je en velik cinizem. Mar ni to odgovornost političnih elit, da zagotovijo pravno in socialno državo, kot piše v 2. členu ustave. Naj sindikati, ki so prostovoljna organizacija, ki se financira s članarino članov, opravlja delo, ki ga ne opravljajo inšpektorji in organi pregona? Res je, da so se sindikalni funkcionarji marskikje zlili z mendežerskimi elitami. Njabolj je to vidno tam, kjer so firme pod državno marelo ( Železnice, Elektrogospodarstvo), tudi recimo pred štrajkom v gorenju. ali ste videli Lidl, kjer ne dovolijo organiziranja sindikatov. takih je še veliko. In naj bo sindikat odgovoren. sindikalni funkcionarji so odgovorni scojemu članstvu in ne nam državljanom. Nam so odgovorni izvoljeni poslanci in javni uslužbenci. ti ne opravljajo swvojega dela. Res je potrebno zajeti sapo, beri zategniti pas, se potopiti v mrzlo vodo in izvleči potapljajoče gospodarstvo in ga oživiti. Problem pa je ta, da politične elite, ne samo pri nas, pač pa v celotni Evropi nimajo prav nobenega koncepta, kako utoplenca izvleči iz vode in ga oživiti. sposobne so le potisniti državljane in delavce v mrzlo vodo, beri zategniti pas, nimajo pa prav nobene vizije o reševanju. Zato je prav in nujno, da sindikati takemu početju nasprotujejo, ker samo zategovanje pasu bo samo še poglabljalo krizo. to kaže Grčija, Španija in v bistvu vsa Evropa, ko se nam kot bumerang vrača nov val recesije. Semolič in sindikati niso le "antijanša" so nasproti vsem iztrošenim in nesposobnim političnim elitam in strankam vseh barv. Sam sem zato trdno na njihovi strani, čeprav sem v penziji in bom tudi ob znižani preživel. skrbi pa me za moje vnuke. Tudi Toš, ki je vodil podelitev Boba je imel najbolj grdo Janšo, vendar je v svojem pozivu na koncu, ki je bil rew revolucionaren, v isti koš za odpadke zmetal vse oblastne elite, vseh barv, skupaj z njihovimi obljubami, ki jim ne verjamejo več niti sami. Nasprotovanje krčenju, zategovanje pasu, je pravzaprav edini način, da kot družba pridemo, do pravih strukturnih reform, ne mislim, da jih bodo te politične elite, ki so v parlamentu sposobne ponuditi, ki bodo prinesle nov koncept, novo paradigmo razvoja. S krpanjem starega bomo samo tonili in tonili.