Teme

Število komentarjev

Arhiv

Shrani&Deli

Družba

Kučan obtožil Janšo laži in manipulacij glede aretacije leta 1988

Kučan je v odzivu tudi poudaril, se mu zdi takšno razumevanje medinstitucionalnih odnosov s strani predsednika vlade skrajno problematično

11. 2. 2012

Nekdanji predsednik Milan Kučan.

Nekdanji predsednik Milan Kučan.
© Arhiv Mladine

Nekdanji predsednik Milan Kučan se je odzval na navedbe novega premiera Janeza Janše v oddaji Pogledi Slovenije, češ da bo lahko sodeloval s predsednikom države, ker da je sodeloval tudi "s človekom, ki ga je dal zapreti". Kučan je Janšo obtožil manipulacij, saj je aretacijo zahtevala jugoslovanska armada, ne pa politični vrh, kar da ve tudi Janša.

Janša je v četrtkovi oddaji na TV Slovenija izrazil upanje, da bo lahko sodeloval s predsednikom države Danilom Türkom, lastno pripravljenost za to pa je podkrepil z besedami, da je sam v času slovenske osamosvojitve sodeloval "s človekom, ki je bil pred njim (Türkom op. a.) na takšnem mestu, ki me je dal zapreti". A kot je v javnem odzivu poudaril nekdanji predsednik Kučan, ni bil on tisti, ki ga je dal leta 1988 zapreti. To je zahtevala jugoslovanska armada, ne pa slovenski politični vrh, je poudaril, Janšo pa obtožil laži, manipulacij, podtikanj in sprenevedanj.

"Janša ve, da je aretacijo zahtevala in vodila proces pred vojaškim sodiščem proti njemu in soobtožencem jugoslovanska armada oziroma njena varnostno obveščevalna služba in ne slovenski politični vrh, ki je takrat že bil v ostrem konfliktu z njenim političnim vodstvom. Očitno je zanj isto, ali postopke vodijo civilni ali vojaški organi in ali so ti pri svojem delu samostojni in vezani le na zakon, ali pa so podložni politiki in političnim prvakom," je zapisal Kučan.

V SDS pa Kučanove navedbe zanikajo. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je Janšo 31. maja 1988 aretirala Služba državne varnosti (SDV), "ki je bila neposredno podrejena komiteju za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, ki ga je vodil Milan Kučan kot predsednik Centralnega komiteja Zveze komunistov Slovenije". "Šele dva dni po aretaciji pa ga je Kučanova SDV predala vojaškemu tožilcu Jugoslovanske ljudske armade, ki je naprej vodil postopek," so zapisali.

Nekdanji predsednik države se je sicer odzval tudi na Janševo izjavo v Pogledih Slovenije glede dobrega sodelovanja v času osamosvajanja s takratnim predsedstvom in delom političnega vodstva Slovenije. Kot pojasnjuje Kučan, je bilo sodelovanje potrebno tudi izsiliti, saj so ga zahtevale razmere, tveganja in odgovornost za uspeh projekta osamosvojitve Slovenije.

Kučan je v odzivu tudi poudaril, se mu zdi takšno razumevanje medinstitucionalnih odnosov s strani predsednika vlade skrajno problematično in jih vidi kot slabo napoved za prihodnost Slovenije. Skrbi ga tudi Janševa utemeljitev, da bo premik tožilstva iz pristojnosti pravosodnega v pristojnost notranjega ministrstva zagotovil večjo hitrost postopkov. Kot je poudaril Kučan, je njegovo "razumevanje neodvisnosti in samostojnosti organov pregona in sodne veje oblasti ter razmerij med civilno in vojaško sfero bilo drugačno od Janševega takrat in je tudi ". (STA, mm)

Komentarji

  • Se pridružujem (5)
  • Se ne strinjam (14)
  • Zahtevam izbris

Majer | 11.2.2012 | 10:58

Aha, malemu spletkarčku živci popučajo. Kako si sploh upa kaj takšnega izjavit,vsi, ki se spominjamo polemik na raznih okroglih mizah v tistem predplebiscitnem času vemo, da je bil Kučan na čelu zagovornikov ohranitve stare ureditve to je ohranitve SFRJ. Pučnik, JJ ter skupina okoli njiju pa je brezkompromisno in argumentirano zagovarjala odcepitev in samostojnost. Kasneje je Kučan prišel z idejo o konfederaciji. Vendar ni vedel ali pa tega ni hotel vedeti, da lahko v konfederacijo vstopijo samo,že, samostojne države, kar pa Slovenija in nobena od zdajšnjih držav še ni bila. To samo kaže kako Kučan zavaja in potvarja dejstva. Kljub temu, da je bilo rečeno, da ideoloških tem v tem mandatu ne bo je nujno potrebno raziskati in obelodaniti Kučanovo vpletenost v aretacijo četvorke, zaplembo oržja TO s strani JLA, Depalo vas ter orožje na Mariborskem letališču. Če mu bo krivda dokazana ga obsoditi ter odvzeti vse privilegije.

  • Se pridružujem (5)
  • Se ne strinjam (8)
  • Zahtevam izbris

baubau | 11.2.2012 | 14:26

Na veliko žalost tov.Kučana:imamo dober spomin ,na voljo pa tudi še veliko preverljivih dokumentov!Čas je,da nehate z lažmi,saj dejstva za razliko od vas-govorijo resnico!

  • Se pridružujem (3)
  • Se ne strinjam (9)
  • Zahtevam izbris

država sramote | 11.2.2012 | 14:54

Kučan....ne se jezit...bejži pojest še kakšno tortico, potem se boš takoj bolje počutil, ko bo stvoje lempa spet polna....kaj ma dober spomin, saj mu že špeh pritiska na možgane....saj če bi bil normalen, ne bi predlagal ZOROTA za mandatarje in njegove mentlane institucije PS

  • Se pridružujem (6)
  • Se ne strinjam (2)
  • Zahtevam izbris

zmagoslav | 11.2.2012 | 18:54

Imam občutek, da komentatorji pred mano berejo samo Toti list!

  • Se pridružujem (8)
  • Se ne strinjam (4)
  • Zahtevam izbris

jur | 11.2.2012 | 18:58

Majerja ni aretirala SDV, pač pa kriminalist. Kot drugo, aretacija je bila zakonita, to, kar je sporno za del pravne stroke, je sodni proces. A tudi če bi aretacija ne bila zakonita, je Majer zadnji, ki lahko drugim bere levite na to temo, saj je sam naročnik aretacije sodelavca policije v Depali vasi, Smolnikarja, ki je bil ne le ugrabljen, pač pa ob tem tudi brutalno pretepen, poškodovana pa je bila tudi njegova lastnina. Da dejstva, da so mu podtaknili ponarejena dokumente (še eno kaznivo dejanje!), niti ne omenjam...

  • Se pridružujem (1)
  • Se ne strinjam (2)
  • Zahtevam izbris

olinad64 | 11.2.2012 | 21:15

Moram pohvaliti vašega novinarja, ki je objavil tudi odgovor SDS-a. Želim še več takšnih člankov, ki poskušajo objaviti obe strani "medalje".

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

dooobooop | 11.2.2012 | 23:03

@jur: "majerja ni aretrala SDV, pač pa kriminalist." haha, kwa tebi ni jasno. evo, citat iz vodopivčeve Slovenske zgodovine: "Vojaški pritiski na Slovenijo bi morali po dogovoru v jugoslovanskem komunističnem vrhu ostati tajni, toda novinarji Mladine so zapisnik seje Centralnega komiteja Zveze komunistov Jugoslavije, na kateri so predstavniki vojaškega vrha Slovenijo kritizirali, dobili v roke in so o njej obsežno poročali. Vojaški vrh je – nevajen javnih polemik – povsem izgubil živce. Od slovenskega vodstva je zahteval, naj odkrije, po kakšni poti je Mladina dobila zaupno gradivo, in kaznuje krivce. V Ljubljani so v dokaz, da dogovora o tajnosti niso kršili, res uvedli preiskavo in konec maja so pripadniki slovenske državne varnosti aretirali dva osumljenca – kolumnista Mladine Janeza Janšo in zastavnika Ivana Borštnerja, ki je novinarjem Mladine izročil enega tajnih dokumentov. V začetku junija so zaprli še novinarja Mladine Davida Tasiča." je pa res, da je bla aretacija legalna. ni pa slovensko politično vodstvo poskušalo vojaškega sojenja civilistom preprečevati, razen nekaj protestov v beogradu glede sojenja v srbohrvaščini. zaradi medijske gonje proti slovenskemu pol. vodstvu iz beograda in omajane avtoritete pol. vodstva zaradi sojenja, pa je slovenske komuniste zbližalo z opozicijo.

  • Se pridružujem (5)
  • Se ne strinjam (3)
  • Zahtevam izbris

Senad | 12.2.2012 | 10:35

Janševiki spet jahajo ... Pač,ne morejo iz svoje kože ...Dajte se enkrat informirati tako kot se spodobi in ne da izlivate gnojnico vse povprek. Če nebi bilo tega "rdečega starca" tudi samostojne Slovenije nebi tako zlahka bilo.

  • Se pridružujem (2)
  • Se ne strinjam (4)
  • Zahtevam izbris

njet | 12.2.2012 | 10:51

senade, vemo vsi kaj so Kučan, Drnovšek in Turk govorili in počeli ob osamosvojitvi; bolj varni so se počutili v SFRJ, saj so se bali lustracije in kazenski pregonov za svoje rdeče svinjarije; potem so hitro pospravili arhive in kot demokrati ob rdečih medijih šli pogumno na volitve, to še naci osebki po drugi svetovni vojni niso upali, ..

  • Se pridružujem (4)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

silvester | 12.2.2012 | 11:40

Majer! Moj ded je bil Maistrov borec, oče in mati sta bila v partizanih, sam sem bil v To od leta 74 do končanja osamosvojitvene vojne in zato, ker imam informacije iz "prve roke" povem, da ima Senad še kako prav in si ti en velikvernik "resnic" velikega vodje. Kar se pa tiče orožja pa je največja ironija v tem, da ga je Janša kasneje, ko ga je TO dobila iz skladišč JLA, prodal pod za račun organizacije in svoj račun Hrvatom in v BiH. Pravzaprav bi moral biti Janša hvaležen JA, da ga je zaplenila, ker sicer bi bilo evidentirano v evidencah TO in ga ne bi mogel prodeajati na črno. Če janša ne bi bil zaprt bi danes bil samo eden od volivcev in nič kaj več. Naj se vsem zahvali za aretacijo.

Začetna stran | Predhodnja stran | Stran: 1/3 | Naslednja stran | Zadnja stran