Max Modic

 |  Kultura

Nova Slovenija s predsodki nad umetnost

NSi nedovzetna za večplastnost umetniških del ter njihova odločna družbenokritična stališča

Tanja Ostojić, Untitled / After Courbet (L´origine du monde), 2004

Tanja Ostojić, Untitled / After Courbet (L´origine du monde), 2004
© David Rych, Tanja Ostojić

Članice Ženske zveze Nove Slovenije vznemirja fotografija z umetniške razstava Tanje Ostojić ‘Telo, politika, agens...’ , ki v Galeriji Škuc poteka od 4. junija do 15. julija in v okviru razstavnega programa predstavlja umetnice in umetnike, ki so imeli vpliv na razvoj določenih umetniških praks v regiji in širše.

Kot piše kustos Tevž Logar je Tanja Ostojić v mednarodnem umetnostnem prostoru aktivna že od druge polovice devetdesetih let in se je v regiji predstavila na številnih skupinskih razstavah, vendar je razstava v Galeriji Škuc njena prva večja samostojna predstavitev, ki poskuša predstaviti različne ravni njenega ustvarjanja med letoma 1995 in 2012. Številna predstavljena dela v medijih fotografije, videa, video performansa, arhiva, video instalacije in del na papirju so nastala v specifičnih družbeno-političnih okoliščinah in kontekstih.

Kompleksna umetniška dela in projekti Tanje Ostojić gledalca nenehno soočajo z družbeno realnostjo, a vseskozi izražajo tudi umetničino lastno pozicijo in čustva, ki niso nikdar indiferentna, temveč vselej podajajo trdno osebno stališče o širšem družbenem vprašanju. Trdno politično stališče, predvsem pa izredno neposreden, oseben pristop k vprašanjem, ki jih umetnica želi izpostaviti v kontekstu posamičnih projektov, sta morda najmočnejši in najbolj prepoznavni lastnosti dela Tanje Ostojić, poudarja Logar, njen neumoren družbeni angažma ‘tukaj in zdaj’ ter precizno povezovanje forme in vsebine kažeta na to, da so njena umetniška dela vedno in povsod aktualna.

Nova Slovenija, konkretno Članice Ženske zveze Nove Slovenije, imajo o ustvarjanju Tanje Ostojić ločeno mnenje, kar ne bi bilo nič nenavadnega, če ga ne bi vsiljevale drugim in ga na podlagi lastnih predsodkov označile za »Provokacijo Evrope na oknu Galerije Škuc«. Članice Ženske zveze Nove Slovenije v današnji izjavi za javnost dodajajo, da so »zgrožene nad fotografijo, ki je razstavljena na oknu Galerije Škuc na Starem trgu v Ljubljani in s tem vidna vsem mimoidočim. Gre za fotografijo Tanje Ostojić, ki je del razstave Telo, politika, agens …, ki je v sosednji Avstriji dvignila veliko prahu in je bila zaradi moralne in politične spornosti umaknjena v zasebne prostore. V Sloveniji pa za razgaljena človeška telesa v javnosti očitno ni ovir, niti če jih umestimo v bližino vrtca, kjer malčki, ki še niso sposobni kritične presoje, pogosto hodijo mimo«.

»Nedopustno je, da projekte, ki so očitna provokacija Evropske unije, njene politike in kulture, financirata tako ministrstvo, pristojno za kulturo, kot ljubljanska mestna občina. Kritičnost do evropskih idej, če je že potrebna, se da izraziti na mnogo dostojnejše načine,« je ob tem dejala Mojca Kucler Dolinar, predsednica Ženske zveze NSi, ki je kakopak pozivala pristojne, naj umaknejo fotografijo, tovrstne provokacije pa naj prenehajo biti financirane z davkoplačevalskim denarjem.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.