Darja Kocbek

, 09:40  |  Ekonomija

Povečanje kreditov ne pelje iz krize

Več kreditov ni odgovor za probleme majhnih podjetij

Premalo kreditov je glavna ovira za majhna podjetja. Če bi jih imela več na voljo, bi lahko povečala izvoz, pravijo politiki. Toda večina lastnikov majhnih podjetij pravi, da je njihov glavni problem šibko gospodarstvo in slaba prodaja, ne premalo kreditov. Le redki lastniki majhnih podjetij tožijo, da ne morejo dobiti dovolj kredita za majhna podjetja v ZDA, na spletni strani The Christian Science Monitor piše dr. Jeffrey R. Cornwall. Tudi evropski funkcionarji v Bruslju razlagajo, da je eden glavnih ukrepov za zagon gospodarstva in odpiranje delovnih mest povečanje kreditov za majhna in srednja podjetja.

Dr. Jeffrey R. Cornwall pa pravi, da je recesija, ki traja peto leto in je povzročila rekordno brezposelnost, skupaj z gospodarsko negotovostjo stanjšala denarnice potrošnikov. Večina podjetij, ki jim je uspelo preživeti v zadnjih petih letih, ni pri volji, da bi tvegala širitev, investirala v fiksno premoženje in povečevala število zaposlenih. Več dolga je zadnje, kar večina majhnih podjetij potrebuje v sedanjih razmerah. »Obrestne mere so res nizke, a te stopnje so umetno nizke. Majhna podjetja nimajo finančnih sredstev, da bi lahko odplačevala višje kredite,« piše Cornwall.

Prepričan je bil, da je bila ena od lekcij leta 2008, da ne gre spodbujati bank, naj dodeljujejo kredite tistim, ki si jih ne morejo privoščiti. Toda politiki so spet našli rešitve, s katerimi prepričujejo banke, naj počnejo prav to. »To ni dobra politika in slaba poslovna politika za banke,« je prepričan dr. Jeffrey R. Cornwall. Podjetniki v ZDA se ne odločajo množično za širitev poslovanja v druge države. Ameriški podjetniki niso navajeni poslovati na mednarodnih trgih in večinoma niti ne razmišljajo, da bi svoje izdelke izvažali. Američani ne potujejo toliko v tujino kot ljudje v drugih delih sveta. To je del njihove kulture in tradicije, to ni odvisno od tega, koliko kreditov je na voljo za majhna podjetja, ugotavlja Cornwall.

Evropski funkcionarji v Bruslju prav tako ves čas ponavljajo, kakšne priložnosti čakajo majhna in srednja podjetja na skupnem evropskem trgu, statistike pa kažejo, da jih večina raje posluje v domačem okolju. Čeprav Evrope ni mogoče primerjati z ZDA, so razlogi za omejenost na domači trg v veliki meri verjetno podobni.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.