Darja Kocbek

, 09:15  |  Ekonomija

Je pred avtomobilsko industrijo eno najslabših let?

Angela Merkel med obiskom koncerna Opel

Angela Merkel med obiskom koncerna Opel
© Profimedia

Letošnje leto utegne biti zaradi krize in visoke brezposelnosti za avtomobilsko industrijo eno najslabših v zadnjih desetletjih, kajti vse manj ljudi si lahko privošči nov avtomobil. Izvedenec z univerze Duisburg-Essen Ferdinand Dudenhöffer v svoji študiji napoveduje, da bo letos v zahodni Evropi prodaja avtomobilov za 5 odstotkov pod ravnijo iz lanskega leta, poroča Handelsblatt. V vseh 27 članicah EU utegne letos po njegovih ocenah prodaja doseči slabih 11,9 milijona vozil, kar bo, če se bo ta napoved uresničila, najslabša prodaja v zadnjih 30 letih.

Brezposelni niso dobri kupci avtomobilov, zato avtomobilska industrija v Evropi letos doživlja najtežje leto po prvi naftni krizi v začetku 70. let prejšnjega stoletja, piše Dudenhöffer. Stopnja brezposelnosti mladih je visoka, konkurenčnost držav, kot sta Francija in Italija, je še naprej »slaba«. Zaradi tega je treba še dve leti računati s šibko gospodarsko rastjo in možnosti za hitro okrevanje avtomobilskega trga so posledično enake »ničli«.

Zasedenost zmogljivosti tovarn avtomobilov v Evropi bo zaradi šibkega povpraševanja po avtomobilih tako nizka, kot po drugi svetovni vojni ni bila, napoveduje Ferdinand Dudenhöffer. V južnih članicah EU, ki so Francija, Italija, Portugalska in Španija, se bo zasedenost zmogljivosti tovarn avtomobilov po njegovi oceni zmanjšala z 62 na 58 odstotkov, najtežje bo letošnje leto za italijanske proizvajalce avtomobilov, kjer imajo tovarne zasedenih le 49 odstotkov zmogljivost, v Franciji pa 51 odstotkov.

Najbolj gre za nohte proizvajalcem, ki svoje avtomobile v glavnem prodajajo v kriznih državah, to pa so v glavnem Francozi in Italijani. Med nemškimi proizvajalci se je prodaja najbolj zmanjšala Oplu. Nemškim proizvajalcem prestižnih avtomobilov grozi upad prodaje, če bodo Kitajci uresničili grožnjo in kot povračilni ukrep za uvedbo dajatev EU za uvoz njihovih solarnih kolektorjev uvedli dajatev na prestižne avtomobile iz EU.

Od avtomobilske industrije je tudi v Sloveniji odvisnih veliko delovnih mest. Deset gospodarskih panog je povezanih s to industrijo. Avtomobile proizvaja le novomeški Revoz, preostala podjetja so dobavitelji in podizvajalci avtomobilskim podjetjem. Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji so vključeni v avtomobilski grozd (ACS). Med njimi so Prevent Global, Cimos, Domel, Eti, Gorenje Orodjarna, Helios Tblus, Hidria AET, Hidria Rotomatika, pet podjetij Iskra, Hella Saturnus, Johnson Controls – NTU, Kovinoplastika, Kolektor Liv, Prevent, Riko, Štore Steel, Talum, Unior … Vsa ta podjetja imajo svoje dobavitelje surovin in polizdelkov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.