, 18:00  |  Ekonomija

Slovenci (ne) kupujejo na spletu

Slovenci še vedno nakupujejo v trgovinah, po informacije pa na splet

Slovenci večino nakupov še vedno opravijo v trgovinah, vendar pa informacije o izdelkih zelo pogosto najprej poiščejo preko spleta, kaže raziskava z naslovom Googlov potrošniški barometer.

Slovenci večino nakupov še vedno opravijo v trgovinah, vendar pa informacije o izdelkih zelo pogosto najprej poiščejo preko spleta, kaže raziskava z naslovom Googlov potrošniški barometer.
© Tomaž Lavrič

Slovenci večino nakupov še vedno opravijo v trgovinah, vendar pa informacije o izdelkih zelo pogosto najprej poiščejo preko spleta, kaže raziskava z naslovom Googlov potrošniški barometer, v kateri je sodelovalo več kot 2.000 spletnih potrošnikov iz Slovenije. Kot je zapisal direktor podjetja Google Adriatic za razvoj poslovanja v regiji jugovzhodne Evrope Darko Dujič, je raziskava pokazala, da v Sloveniji splet močno vpliva na odločitev o nakupu.

Med 58 in 93 odstotkov poizvedovanj o izdelkih in odločitev o nakupu - odvisno od kategorije izdelka - se namreč opravi prek spleta. Uporabniki se na splet najpogosteje podajo po informacije o potovanjih - 93 odstotkov jih informacije poišče na spletu, 52 odstotkov jih nakup prek spleta tudi dejansko opravi. Sledita kategoriji tehnologija, kot so mobilni telefoni in televizija, v kateri 88 odstotkov poišče informacije na spletu in 37 odstotkov tudi dejansko opravi nakup, ter prosti čas in zabava, kamor so prištete tudi vstopnice za kino, kjer je 82 odstotkov sodelujočih poiskalo informacije prek spleta, 36 odstotkov pa je prek spleta tudi izvedlo nakup.

Slovenski spletni uporabniki začnejo informacije o izdelkih v kategorijah tehnologija in maloprodaja pridobivati teden dni pred nakupom. "Podatki kažejo veliko možnost napredka neposrednih nakupnih odločitev pri kategoriji finance in zavarovanje, saj je le 17 odstotkov Slovencev opravilo finančno storitev prek spleta," je zapisal Dujič, ki dodaja primerjavo, da uporabniki na Baltiku več kot 60 odstotkov finančnih storitev opravijo prek spleta.

V kategoriji maloprodaje so slovenski potrošniki v preteklih 12 mesecih na spletu največkrat pregledovali sledeče skupine izdelkov: gospodinjski aparati (85 odstotkov), produkti za osebno nego (79 odstotkov), športna oprema (78 odstotkov) in knjige (77 odstotkov). Istočasno pa so potrošniki v omenjeni kategoriji prek spleta najpogosteje kupili knjige (40 odstotkov) in športno opremo (31 odstotkov), medtem ko so se za nakup opreme za dom oz. pohištva odločili v najmanj pogosto (10,8 odstotka).

"Če pogledamo primer izdelkov iz skupine športna oprema, vidimo, da kar tri četrtine uporabnikov splet uporablja za iskanje izdelka, ki jim je všeč. Ko najdejo iskani izdelek in ustrezno prodajno mesto, se odpravijo v trgovino in nakup opravijo tam. V kolikor ponudnik športne opreme na spletu ni viden, to kaže na to, da ne izrablja vseh možnosti za izboljšanje poslovanja," je ob tem pojasnil direktor marketinga za Google Adriatics Andrej Koštomaj.

V raziskavi, ki so jo pri Googlu izvedli v partnerstvu z IAB Europe in TNS Infratest, je bilo 36 različnih izdelkov razdeljenih v sedem kategorij: maloprodaja, živila in izdelki za nego telesa, avtomobili in rezervni deli, prosti čas in zabava, potovanje, finance in nepremičnine. Sodelujoči v raziskavi so odgovarjali na vprašanje, na kakšen način so v zadnjih 12 mesecih poiskali informacije o izdelku, kako so se odločali o nakupu ter na kakšen način so opravili nakup izdelka. (STA, mm)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.