Max Modic

, 11:45  |  Kultura

Novi Minimal v stari Ljubljani

Tatovi koles in Happy End v novem Minimalu

Tatovi koles in Happy End v novem Minimalu
© Igor Andjelić

V soboto, 5. oktobra, se v staro mestno jedro vrača legendarni lokal Minimal, svečano otvoritev, ki je napovedana za 17. uro, pa bo zaznamovala tudi fotografska razstava Igorja Andjelića z naslovom Happy End, Napovedani dogodek je Igor Vidmar pospremil z besedami: »Po sedmih suhih letih posta za ljubitelje urbanega minimalizma se bo to soboto začela nova era - na sceno se vrača pionir minimalizma v fotografiji in posebej v estetiki javnih prostorov druženja ob dobri kavi in vinu.«

»Ime Igor Andjelič bi moralo biti znano vsakomur, ki je v Ljubljani živel zadnjih petindvajset ali več let, a ne manj kot pregovornih sedem, kar je bil iz teksture Mestnega trga 'izbrisan' kafe Minimal, katerega logotip je pobral priznanje v samem New Yorku,« še dodaja Igor Vidmar. Za neposvečene povejmo, da se je Igor Andjelić se je rodil leta 1961 v Ljubljani, leta 1979 končal fotografsko šolo in odprl grafično oblikovalski studio. Ob tem je med rednim razstavljanjem delal tudi kot Mladinin fotoreporter, njegovo nekajletno sodelovanje z galerijo ŠKUC pa je spremenilo omenjeni galerijski prostor v eno najbolj priljubljenih družabnih točk v Ljubljani. Andjelić je deloval kot oblikovalec različnih javnih prostorov kot so galerija ŠKUC, K4, galerija Kapelica, Kavarna Pločnik, vrt Samsara in seveda salon Minimal. Ravno Salon Minimal, ki mu je izdelal ne samo formo, ampak tudi vsebino, je njegovo najpomembnejše delo. Z njim se je predstavil na Bienalu industrijskega designa v Ljubljani leta 2001 in o tem so pisali mnogi svetovi mediji kot so Wallpaper, Stern, Venerdi, Corriere della Sera, Gulliver.

© Igor Andjelić

V Minimalu so med drugimi razstavljali ameriški mnimalist Sol Le Witt, David Maljković, Marko Peljhan, Dragan Živadinov, Uršula Berlot, Marin, Scanner…Logotip Minimala je bil leta 2003 v konkurenci 2.400 oblikovalcev nagrajen na natečaju Type Directors Club New York, Minimalov cenik pa je dobil nagrado Art directors Club New York. Znan je tudi kot organizator zanimivih, inovativnih umetniških dogodkov, družabnih dogodkov s konceptom, kar je pomenilo popolnoma nov in svež pristop v slovenskem prostoru. Med drugimi so bili njegovi naročniki Ministrstvo za kulturo republike Sovenije, The British Council, Švicarska ambasada, pokojni predsednik države in predsednik republike dr. Janez Drnovšek… Stara elektrarna, Železničarski muzej in Metelkova pa so med mnogimi nekdaj zapučenimi prostori, ki jih je na novo odkril in še danes delujejo z rednim kulturnim programom. Sodeloval je tudi z Moderno galerijo. Kot fotograf tudi s skupino IRWIN pri njihovem projektu NSK straža. Iz tega ciklusa sta dve njegovi fotografiji v zbirki Muzeja moderne umetnosti v New Yorku (MOMA).

© Igor Andjelić

Zdaj se Minimal vrača, našli pa ga boste malce stran od centra stare Ljubljane in – kot piše Igor Vidmar – »v zares minimalnem prostoru na Bregu, a to je lepo v duhu kriznega časa, ki ga lahko ignorirajo le novi bogataši. Vsebina pa bo znova 'urbani minimalizem' foto-galerije, kot bo pokazala že prva razstava-koncept«. Na razstavi Happy End, ki se bo odprla v soboto, bodo razstavljene samo tri fotografije iz klasičnega filma italijanskega neorealizma Tatovi koles, kakopak z dodano vrednostjo Andjeličeve avtorske intervecije.

© Igor Andjelić

»Izginotje kolesa na eni fotografiji, izginotje kolesarja tatu na drugi, na tretji pa anonimna množica kolesarjev na ozadju sodobnega spalnega naselja; to so tri metafore devolucije sodobne družbe: nekoč družbe pomanjkanja, nato blagostanja in danes krize, brezupa - a v prav v vračanju h kolesu morda tudi upanja za začetek nove samoomejene civilizacijske paradigme,« je o razstavi še zapisal Igor Vidmar.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.