Darja Kocbek

 |  Ekonomija

Važno je imeti športnega terenca

Kdo vozi vse bolj priljubljene športne psevdo terence SUV (Sport Utility Vehicle)?

Porabi ogromno goriva, potrebuje veliko prostora in je praviloma drag. Dejansko ni dobrega razloga za nakup športnega terenca, razen za tiste, ki prebivajo v odročnem kraju v hribih, so lovci ali nameravajo prečkati puščavo Kalahari. A za takšne podvige je potrebno imeti pravega terenca. Kljub temu SUV vse bolj osvajajo mesta. »Nisem prepričan, da bi bil SUV prava izbira za Rolls-Royce. V tem trenutku je ne vidim,« je marca leta 2012 trdil Torsten Müller-Ötvös, predsednik uprave Rolls-Royce. Dobro leto kasneje ne morejo več brez njega, ugotavlja nemški Spiegel in se sprašuje, ali je še kak proizvajalec avtomobilov, ki nima modela SUV. Športni psevdo terenci beležijo hitrejšo rast od vseh drugih modelov avtomobilov. VEČ>>

Kupujejo jih ženske, čeprav zatrjujejo, da je zanje ob nakupu avtomobila posebej pomembno, da porabi malo goriva. SUV jih očitno privlači tako zelo, da, ko dejansko izbirajo avto, na to pozabijo in ne mislijo več tako ekološko. Delež žensk med lastniki SUV se je povečal z 21,9 odstotka v letu 2008 na 26,2 odstotka v letu 2013. Psiholog prometa Lasse Mevert razlaga, da se ženske več odločajo za nakup SUV zato, ker jih je na javnih mestih vse bolj strah. »Povečuje se potreba po varnosti,« pravi. SUV vidijo kot nadomestek za lasten dom. Velikodušni oklepnik s povišanim sedežem ženskam daje posebej močan občutek varnosti.

V hitrorastočih gospodarstvih SUV velja kot statusni simbol, kajti vozi ga kdor želi dokazati, da je priznani turbokapitalist. Očitno je veliko ljudi, ki svoje stanje na računu radi razkazujejo na cesti. SUV je po pisanju Spiegla posebej priljubljen avto na Kitajskem. Kitajsko združenje proizvajalcev avtomobilov sicer ni objavilo števila novih registracij SUV v prvih dveh mesecih letos, navaja pa, da trg za SUV in dostavna vozila nadpovprečno hitro raste. »SUV transportira bogastvo,« razlaga prometni sociolog Mervert. »Vse na teh avtomobilih je večje in kar je večje, je tudi dražje,« dodaja.

Jaguar-Land Rover namerava konec leta začeti proizvajati avtomobile na Kitajskem in prvi model bo Land Rover SUV, poroča Carscoops. Te avtomobile bodo začeli prodajati v letu 2015, v tovarni bodo na leto lahko proizvedli 130 tisoč vozil. Toda tudi na zasičenih avtomobilskih trgih, kot je Nemčija, število lastnikov SUV raste najhitreje in izvedenci napovedujejo nadaljevanje rasti. Lani so v Nemčiji med na novo registriranimi avtomobili zabeležili 16 odstotkov vozil s pogonom na vsa štiri kolesa ali z možnostjo vklopa pogona na vsa štiri kolesa. Izvedenci ocenjujejo, da se bo ta delež do leta 2020 povečal na 28 odstotkov.

SUV je tudi nadomestilo za dostavna vozila. Z njim se je mogoče peljati na poslovni sestanek, se teoretično udeležiti bitke in še otroke varno odpeljati v šolo, našteva Lasse Mervert. Zato je SUV odgovor na našo družbo, ki želi imeti na voljo čim več možnosti. SUV je »vedno na voljo«. Starejši pa se odločajo zanj zato, ker je višji kot športni avtomobili, zato lažje sedejo vanj, hkrati pa ima športni imidž.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.