Damjana Kolar

 |  Kultura

Raziskovanje protokolov uprizarjanja

© Dinko Rupčić

V Stari mestni elektrarni v Ljubljani bo 12. maja nastopil BADco., uprizoritveni kolektiv iz Zagreba, ki ga sestavljajo štirje koreografi/plesalci, dva dramaturga in filozof. Že od svojega nastanka leta 2000 se „sistematično osredotočajo na raziskovanje protokolov uprizarjanja, predstavljanja in opazovanja s pomočjo strukturiranja lastnih projektov okrog različnih formalnih in percepcijskih razmerij in kontekstov." Več>>

BADco. so mednarodno pomemben umetniški fenomen, ki je doslej ustvaril več kot 15 predstav, s katerimi so nastopali po vsej Evropi in v Združenih državah Amerike. Leta 2011 so zastopali Hrvaško na 54. beneškem bienalu s prostorsko intervencijo in video instalacijo "Odgovornost za videne stvari," ki je nastala po naročilu kuratorskega kolektiva WHW; pri nas je bila razstava na ogled maja lani v Projektnem prostoru Aksioma.

Tokrat se predstavljajo z melodramo„Kila histerije, pospešek...,“ ki se "ukvarja s problemom epskega gledališča ter vprašanjem kako lahko dramski material izreka zgodovinske procese z njihovimi notranjimi tenzijami ter koraki naprej in nazaj, ki presegajo like in njihova razmerja?" Odgovor skuša najti v zgodovinskem dialogu dveh umetnikov, dramatika Heinerja Müllerja in filmskega režiserja Alexandra Klugeja, ki sta se ob koncu osemdesetih spekulativno lotevala tem politike in družbenega preobrata.

Predstava vključuje pogovor med Klugejem in Müllerjem z naslovom "Pesnik kot katapult metafor." Navdih pa so iskali tudi v delih Douglasa Sirka, Rainerja Wernerja Fassbinderja, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyja Mitchella, Nannija Balestrinija in kolektiva Polnočni zapiski.