STA, mm

 |  Družba

Tudi največji lažejo in kradejo

EU nad Google in Apple zaradi zavajanja z brezplačnimi aplikacijami

Google in Apple sta se v ZDA že znašla pred sodišči zaradi zavajanja potrošnikov.

Google in Apple sta se v ZDA že znašla pred sodišči zaradi zavajanja potrošnikov.
© 2014wallpaper.com

Evropska komisija in nacionalni organi za varstvo potrošnikov so decembra lani od ameriškega Appla in Googla zahtevali več transparentnosti glede mobilnih aplikacij, ki se v spletnih trgovinah pogosto oglašujejo kot brezplačne, v resnici pa to niso. Google je zahtevam ugodil, Apple pa si je od Bruslja prislužil opomin. Mnoge mobilne aplikacije in igre, katerih prenos je sicer brezplačen, namreč vsebujejo plačljive dodatke, ki pogosto premamijo prav otroke. V tujini so znani primeri, ko so stroški takšnih nakupov ob koncu meseca znašali tudi po več tisoč dolarjev. VEČ>>

Evropska komisija in nacionalni organi so Apple, Google in Evropsko združenje proizvajalcev videoiger EGDF zato pozvali, naj za to najdejo ustrezne rešitve. Med drugim so zahtevali, da igre, ki se oglašujejo kot brezplačne, ne smejo zavajati potrošnikov glede dejanskih stroškov. Prav tako naj te ne bi smele nagovarjati otrok k nakupu elementov v igri ali pa k prepričevanju odraslih, naj jim jih kupijo. Kot so pred kratkim sporočili iz Bruslja, je Google zahtevam ugodil in začel uvajati več sprememb, ki naj bi bile končane do septembra letos.

"Med temi spremembami so na primer popolna opustitev besede brezplačno, kadar igre vsebujejo nakupe znotraj aplikacij, priprava natančnih navodil za razvijalce aplikacij, da se prepreči neposredno nagovarjanje otrok, kot je opredeljeno v zakonodaji EU, ter časovno opredeljeni ukrepi, ki naj bi prispevali k nadzoru očitnih kršitev potrošniške zakonodaje EU," so zapisali. Poleg tega je Google privzete nastavitve prilagodil tako, da je treba pred vsakim nakupom znotraj aplikacije plačila odobriti, razen če se uporabnik sam odloči spremeniti to nastavitev.

Apple pa si je od Bruslja prislužil opomin. "Apple za zdaj žal še ni sprejel konkretnih in takojšnih rešitev za obravnavo vprašanj, povezanih zlasti z odobritvijo plačil, jih pa namerava obravnavati. Vendar ni podal trdnih zavez in časovnega okvira za izvajanje morebitnih prihodnjih sprememb," so zapisali v sporočilu za javnost. "Organi, pristojni za sodelovanje na področju varstva potrošnikov, bodo še naprej v stiku z Applom, da bi ta zagotovil podrobnosti o zahtevanih spremembah in svoje prakse uskladil s skupnim stališčem," so poudarili.

Google in Apple sta se v ZDA že znašla pred sodišči zaradi zavajanja potrošnikov. Po posredovanju ameriške zvezne komisije za trgovino je Apple lani pristal na povračilo za okoli 23 milijonov dolarjev nakupov, ki so jih brez vednosti staršev opravili otroci. Pri nas po podatkih ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo do podobnih primerov še ni prišlo. Ministrstvo niti v okviru izvajanja javne službe svetovanja potrošnikom niti v okviru delovanja Evropskega potrošniškega centra ni prejelo vprašanj oziroma pritožb, povezanih z brezplačnimi mobilnimi aplikacijami, so pojasnili.

Če bi potrošnik naletel na težave z domnevno brezplačnimi aplikacijami, za katere se nato izkaže, da to niso, se lahko obrne na tržni inšpektorat, saj gre lahko za nepošteno oziroma zavajajočo poslovno prakso. Če gre za ponudnika iz druge države članice, pa se lahko potrošnik za pomoč obrne tudi na Evropski potrošniški center, so še dodali.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.