Damjana Kolar

 |  Kultura

Dokudoc v Mariboru

Mama je ena sama

Mama je ena sama

Mednarodni festival dokumentarnega filma Dokudoc, ki bo v Mariboru potekal med 29. in 31. avgustom, bodo v Sodnem stolpu odprli s premiero filma Mama je ena sama v režiji Mihe Čelarja, ki razkriva značilen slovenski ojdipovski arhetip "mučeniško– posesivne" matere. Gre za odnos pri katerem mati s čustveno manipulacijo, vlogo žrtve tako močno zaznamuje sina, da ta ostane od nje odvisen vse svoje življenje. Po projekciji bo sledil pogovor z režiserjem, premierna projekcija dokumentarcev, ki so nastali na letošnji Doku delavnic ter zabava z DJ Kozmonautom in DJ Ruff Rogo. Več>>

Začetki Dokudoc segajo v leto 2012, ko so v času Evropske prestolnice kulture organizirali prvo Revijo slovenskega dokumentarnega filma, letos pa bodo prvič predstavili tudi tuje dokumentarce. Direktorica festivala Maja Malus Azhadri je za STA dejala, "da je mednarodno festivalsko sodelovanje pomembno za širši okvir predstavljanja dokumentarnega žanra v Sloveniji in večje možnosti za prodor slovenskih dokumentarcev v tujino. V mesto je treba pripeljati dobra, kreativna dokumentarna dela, da bi se lahko zgledovali po nekih novih pristopih v izražanju v dokumentranih formatih."

Na letošnjem festivalu bodo prikazali 30 slovenskih in 5 tujih dokumentarnih filmov v različnih sekcijah: Doku multikulti (mednarodni program zmagovalnih dokumentarnih filmov partnerskih festivalov), Doku zdaj (aktualni slovenski dokumentarni filmi, ki so se uvrstili v selekcijo Dokudoc programa), Doku retro (poklon scenaristki in režiserki Heleni Koder s projekcijo njenih filmov in podelitvijo plakete Dokumentarno ime 2014). Osrednje festivalsko prizorišče ostaja Sodni stolp, filmi pa bodo na ogled še v atriju Vetrinjskega dvora, Živih dvoriščih ter v kinu Udarnik.

Za vse ljubitelje nočnih filmskih projekcij bo v Kinu Udarnik 30. avgusta ob 24.00 potekala Dokudoc noč. Na Doku pogovorih bodo spregovorili o pomenu festivala za produkcijo dokumentarnega filma, možnostih neodvisne produkcije ter mednarodnih pitchingih kot začetku koprodukcij ter vprašanju velikosti ekipe ustvarjalcev dokumentarnega filma.