Tamara Kajtazović

 |  Družba

Izgled vodij še vedno ustreza stereotipom

© Arhiv Mladine

Statistične raziskave kažejo, da izgled vodij uspešnih podjetij v zahodnih državah še vedno ustreza določenim stereotipom. Če sodimo po teh raziskavah, bodo visoki moški z globokim glasom, športno postavo in samozavestno držo hitreje prišli na položaj vodje. Več>>

Nič novega ni, da je moč povezana z izgledom. Pri gorilah na primer, dominirajo samci s pramenom sivih las na hrbtu, so večji kot preostali pripadniki skupine, producirajo globoke glasove in imajo samozavestno držo. Podobno je v podjetniškem svetu, poroča The Economist.

V zadnjih nekaj letih je v družbi prišlo do dobrodošlih sprememb v distribuciji moči med spoloma in med zahodom ter državami v razvoju. Ženske zavzemajo čedalje več vodilnih mest, več kot polovica od 2500 največjih javnih podjetij pa ima svoj sedež v državah v razvoju. Kljub temu pa nekateri stereotipi za izgled vodilnih oseb še vedno veljajo.

Prvič, vodilne položaje praviloma zavzemajo visoki ljudje: Malcom Gladwell je v svoji raziskavi ugotovil, da je kar 30 odstotkov direktorjev podjetij na ameriški lestvici Fortune 500 višjih od 187 centimetrov – v povprečju je tako visokih le 3,9 odstotka Američanov. Drugič, podjetje Quantified Communications in raziskovalci iz Univerze v Kaliforniji sta v ločenih raziskavah ugotovila, da imajo uspešni podjetniki pogosto globok glas. Ta se je pri raziskavi odzivov na govore direktorjev izkazal za pomembnejšega od vsebine govora. Tretjič, postava in samozavestna drža sta prav tako pomembni. Nedavna študija ameriške lestvice S&P 1500 je pokazala, da so bila podjetja direktorjev, ki so pretekli maraton, vredna za pet odstotkov več kot ostala podjetja na lestvici.

Seveda pa prihaja do izjem: Peter Thiel, eden vodilnih investitorjev v Silicijevi dolini je pred kratkim predstavil svoje pravilo: nikoli ne investira v direktorja, ki nosi obleko. To je tudi eden izmed načinov, kako se upreti prevladujočim stereotipom, ki presojo glede primernosti osebe za vodilni položaj polagajo predvsem v njen izgled in nastop.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.