Damjana Kolar

 |  Kultura

Stranpoti stripa

V ljubljanski Galeriji Kresija bodo danes, 21. oktobra ob 20.00 odprli večmedijsko razstavo kultnega hrvaškega stripovskega avtorja Danijela Žežlja z naslovom Sončno mesto, ki s statičnimi in z gibljivimi podobami v vzajemnem učinkovanju omogoča specifično ambientalno izkušnjo; slednja bo v polni meri zaživela še zlasti ob otvoritvenem dogodku, ko se ob Žežljevem slikanju v živo obeta še improvizirana glasbena intervencija bobnarskega dueta Jake Bergerja in Bojana Krhlanka. Več>>

Danijel Žeželj je eden izmed tistih vsestranskih ustvarjalcev, ki z lahkoto prehajajo med različnimi vizualnimi disciplinami, hkrati pa uspevajo negovati in razvijati nadvse prepričljivo, suvereno in prepoznavno avtorsko poetiko. V Zagrebu rojeni mednarodno uveljavljeni mojster stripa, animacije, grafike, ilustracije, grafičnega oblikovanja, pripada generaciji, izoblikovani v drugi polovici 80. let v času subkulturnih gibanj, ki so imela nanj močan in daljnosežen vpliv.

"Avtor poudarja, da za slog, ki ga je pričel razvijati med študijem na zagrebški likovni akademiji, marsikaj dolguje preučevanju klasičnega novoveškega slikarstva, še zlasti iz obdobja baroka, kar je nato hitro nadgradil z mnogoterimi vizualnimi vplivi, ki so do njega pronicali iz sodobne pop in alternativne kulture: poleg kultnih klasikov stripa, kot sta, denimo, José Antonio Muñoz in Alberto Breccia, je velik vtis na Žežlja pustila tudi pankovska stripovska srenja, zbrana ob italijanski reviji Frigidaire (ustanovljena leta 1980). Avtorjeva črnobela klasika, začinjena z izjemnim ravnovesjem med občutkom za povedni detajl in težnjo po dekorativnem abstrahiranju, rezonira v nadvse dramatičnih, evokativnih stripovskih vizurah, podkrepljenih z veščim kadriranjem in rezkim pripovednim ritmom, ki bralca zlepa ne spusti iz rok," je zapisal Matjaž Brulc.

Jedro večmedijske razstave Sončno mesto predstavlja projekcija novejšega animiranega filma 1000, katerega kadre je Žeželj izkoristil kot predloge za serijo grafik, postavljenih kot prostorski paravan za vnovično projiciranje krajših odlomkov iz taistega animiranega filma.Ta je osnovana na značilni noir estetiki in monumentalnemu podobotvorju urbanih pejsažev, ki predstavljata zaščitni znak Žežljevega avtorskega izraza. Razstava, ki bo na ogled do 14. novembra, je del razstavnega cikla Stranpoti stripa, s katero želi Stripburger izpostaviti hibridno součinkovanje različnih medijev.