Damjana Kolar

 |  Kultura

Iskanje identitete

V Kinodvoru bo danes, 4. marca ob 21.00 premiera filma Banda punc, v katerem režiserka Céline Sciamma sledi odraščajočemu dekletu, ki išče svojo identiteto, razpeta med lastnimi željami in pričakovanji družbe. Film je leta 2014 odprl sekcijo Štirinajst dni režiserjev festivala v Cannesu.

Marieme je plaha najstnica, ki s starši in sestro živi v eni revnejših sosesk v predmestju Pariza. V šoli ji ne gre, doma jo terorizira starejši brat in v družbi vladajo fantovska pravila. Svojo priložnost dočaka, ko jo tamkajšnja dekleta zvabijo v svojo tolpo, kar ji obeta dostop do prikupnih fantov. Marieme se takoj vživi v vlogo razgrajaškega dekleta, ki skupaj s prijateljicami postopa po nakupovalnih centrih in grozi konkurenčnim tolpam. Spremeni ime, zamenja slog oblačenja, pusti šolo ter se pridruži druščini v upanju, da bo končno našla svobodo in prevzela nadzor nad svojim življenjem. Nekdaj tiha najstnica se tako odpravi na pot preobrazbe, v kateri postaja mlada ženska, polna uporniškega duha in obenem odrasla oseba.

Po besedah režiserke so bila "navdih za film dekleta, ki jih je srečevala v bližini nakupovalnega središča Les Halles, v metroju, na postaji Gare du Nord. Vedno v skupini, glasne, živahne, plešoče. Navduševali so me njihova energija, skupinska dinamika, slog in način oblačenja. Poleg tega so bile utelešenje vsega, kar me kot filmsko ustvarjalko zanima: oblikovanje ženske identitete pod pritiski in omejitvami družbe, afirmacija želj, poigravanje z identiteto ... Želela sem nadaljevati s svojim raziskovanjem vprašanj mladosti in odraščanja, a tokrat sem si zamislila epsko pripoved z zelo romanesknim potovanjem, zgrajeno okoli klasičnega zapleta: mlado dekle, ki hoče živeti svoje življenje, odkriti, kdo je in česa si želi, ter se osvoboditi nadzora svoje družine in okolice."

Céline Sciamma se je na mednarodno filmsko prizorišče se je prebila že s prvencem Vodne lilije (2006), intimno lirično pripovedjo o treh najstniških dekletih, ki svojo prvo ljubezen doživljajo na zelo različne načine. Film je bil premierno prikazan v sklopu Posebni pogled na festivalu v Cannesu ter prejel prestižno priznanje Louis Delluc in tri nominacije za nagrado cezar. Sledila je Pobalinka (2011), tenkočutna pripoved o tegobah odraščanja in vprašanju spolne identitete desetletne deklice, ki je požela navdušenje tako pri kritikih kot pri občinstvu.