Stanovanje kot trgovina

© Amazon.com

Sanje o tem, da bi bila tuba zobne paste vedno polna in da tudi druge potrošne robe ne bi kar naprej zmanjkovalo, so se z Amazonovim izdelkom Dash doslej najbolj približale realnosti. Dash je majhna elektronska naprava z gumbom. Namestili naj bi jo ob določen izdelek v našem domu in na gumb pritisnili, ko bi videli, da ga zmanjkuje. S tem dejanjem bi prek Amazona naročili novega in ga na dom dobili, še preden bi stari pošel. Tako preprosto.

Med naročanjem se napravica prek brezžičnega interneta poveže z računalnikom ali telefonom. Na telefonu se nato v Amazonovi mobilni aplikaciji izdelek samodejno doda na nakupovalni seznam. Uporabnik na telefonu z enim dotikom nakup potrdi ali prekliče. Velikost in količino izdelka določi vnaprej, številko kreditne kartice pa Amazon že pozna. Naročeno Amazon dostavi na dom v največ dveh dneh.

Storitev je zaenkrat na voljo v ZDA, in to le članom kluba Amazon Prime, ki lahko zaenkrat nakupujejo samo izdelke tistih proizvajalcev, s katerimi je Amazon sklenil sodelovanje.

Da bi nakupovanje naredili kar se da preprosto, so pri Amazonu pred meseci že predstavili skener z mikrofonom Dash. Ta uporabnikom omogoča, da skenirajo izdelek, ki ga želijo naročiti, ali pa ga naročijo prek mikrofona. S skenerjem je možno naročiti več izdelkov kot z napravo Dash z gumbom.

Amazon je obenem predstavil tudi Dash Replenishment Service. Podjetja, ki izdelujejo nekatere gospodinjske aparate in tehnološke naprave, lahko vanje vgradijo ta sistem, ki spremlja, koliko je še izdelka, nujnega za delovanje aparata. Če ga primanjkuje, ga lahko sam naroči.

Novi sistem ima sicwer nekaj pomanjkljivosti. Cena izdelkov v Amazonovi spletni trgovini se spreminja, zato bi uporabniki za isti izdelek vsakič plačali drugačno ceno. (A cene se prav tako spreminjajo v navadnih trgovinah ...) Včasih Amazon tudi vseh izdelkov nima na zalogi. Umanjka pa pomemben del običajnega nakupovanja, to je, da potrošniki ne kupujejo vedno istega izdelka, ampak preizkušajo izdelke različnih proizvajalcev.

Zaenkrat, torej, nasvidenje v trgovini.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.