Neža Mlakar

 |  Svet

Facebookov nov način branja medijev

© Facebook

Facebook danes med novicami (News Feed) za iOS verzije mobilnih naprav ponuja »takojšnje članke« spletnih strani, kot so New York Times ali BuzzFeed, ki se bodo nahajali kar na Facebookovih strežnikih. Članki, kmalu dostopni tudi na Androidih, se bodo preko aplikacije na vaše naprave naložili desetkrat hitreje kot do sedaj. »Hitrost je najpomembnejša lastnost vsake mobilne opreme,« je prepričan Chris Cox, Facebookov produktni vodja. V primeru, da se bo oblika izkazala za učinkovito, bo to seveda pomenilo dodatno oglaševanje medijev, ki bodo sklenili pogodbo s Facebookom, a bodo ti obenem postali odvisni od aplikacije, ki ni pod njihovim nadzorom. Je poslovanje z »velikim« Facebookom res pametna izbira?

Do sedaj so preko aplikacije dostopni »takojšnji članki« devetih medijskih spletnih strani, med drugim Timesa, BuzzFeeda, Atlantica, National Geografica, Guardiana. Članki te ne preusmerijo na izvorno spletno stran, temveč do njih dostopaš znotraj aplikacije. Aplikacija trenutno deluje le na iOS verzijah mobilnih naprav, kmalu pa bo dostopna tudi na Androidih. »Takojšnji članki« v bistvu ne bodo bili nič kaj drugačni od teh, ki so nam danes dostopni med novicami na Facebooku, a je Facebook ustvaril orodje, ki jim bo pomagalo izstopati, kot so na primer videoposnetki, ki se bodo avtomatično predvajali, ko se jim boš na mobilni napravi približal.

Aplikacija upravlja z isto tehnologijo, kot jo Facebook že sedaj uporablja za nalaganje fotografij in videoposnetkov. Facebook torej, kot omenjeno, začne predhodno nalagati zgodbo medtem ko se ji na mobilni napravi približuješ, ko pa klikneš na povezavo, se ti zahtevana stran naloži v rekordno hitrem času. Eden izmed razlogov, da je aplikacija tako hitra, je tudi, da ne vsebuje oglasov, ki navadno ovirajo hitrost.

»Takojšnji članki« imajo logotip izvornega spletnega medija nad zgodbo, tako lahko bralec klikne na gumb »sledi« in postane naročnik njihovega profila na Facebooku, s tem pa mu je dostopnih še več zgodb izbranega spletnega medija. Aplikacija nudi še druge interaktivne vsebine, med drugim možnost, da lahko direktno komentiraš ali »všečkaš« posamične fotografije ali videoposnetke, poleg pa ti ponudi tudi dostop do profilov različnih avtorjev prispevkov. Novost je še, da fotografije lahko vsebujejo avdio komentarje in podatke o lokaciji.

Facebook je pri dostavi novic v zadnjem času zelo uspešen. Po podatkih raziskovalnega centra Pew trenutno skoraj tretjina Američanov redno spremlja novice preko nove aplikacije, kar ustvarja široka nova občinstva medijskim družbam. Večina ljudi zajetih v raziskavi ne obiskuje Facebooka z namenom iskanja novic, a jih ravno dostopnost do novic zadržuje na spletnem omrežju. Facebook deluje tako, da ti iz spletnih strani, ki jih redno klikaš, ponuja vse več vsebin. A je s perspektive »zahtevnega« Facebooka to problematično, saj se vsaka posamična povezava na mobilno napravo nalaga več kot osem sekund, kar je po standardih mobilne opreme večnost. S skrajšanjem časa nalaganja po mnenju Chrisa Coxa pridobiš na branosti.

Obenem Facebook ustvarja tudi nove priložnosti za zaslužek. Facebook je posrednik med izvornimi spletnimi stranmi medijev in občinstvom, zato si te z njim delijo zaslužek. A vseeno lahko pride do sledečega scenarija, ki medijem ne bo pretirano všeč. Če se bodo »takojšnji članki« izkazali za zelo popularne, bo to pritegnilo široka nova občinstva in prineslo veliko dobička za vse, ki poslujejo s Facebookom. Vse več in več jih bo želelo poslovati z vplivnim Facebookom, medtem pa bodo druge, tradicionalne povezave na Facebooku, ki vodijo do izvornih člankov, manj obiskane. Ko bodo bralci klikali na »takojšnje članke«, bo Facebook začel pobirati vse več zaslužkov. Kar se je medijem na začetku zdela prijateljska gesta, se bo v tem predvidljivem primeru izkazala za premeteno Facebookovo zvijačo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.