Damjana Kolar

 |  Kultura

Metafora skritih nevarnosti in strahov

Od 6. avgusta dalje bo v Kinodvoru in Koloseju na ogled tesnobna in napeta psihoseksualna srhljivka Zlo za petami. Gre za drugi celovečerec ameriškega režiserja Davida Roberta Mitchella, poln suspenza in nepričakovanih zasukov, ki se v več pogledih spogleduje s klasikami srhljivke, obenem pa je tudi metafora skritih nevarnosti in strahov, s katerimi se srečujejo mladostniki ob prvih spolnih izkušnjah.

Zgodba sledi 19-letni Jay, ki jo po navidez nedolžni spolni izkušnji začnejo preganjati grozljive prikazni. Prekletstvo, ki je bilo nanjo preneseno prek spolnega odnosa, se kaže v obliki zasledovalcev, ki prevzemajo podobe popolnih neznancev ali najbližjih oseb. Jay se po pomoč zateče k prijateljem, čeprav ve, da je edini način, da se reši prekletstva to, da ga z intimnim odnosom prenese na nekoga drugega. Medtem ko grožnja postaja vse bolj preteča, morajo Jay in njeni prijatelji najti rešitev, kako ubežati zlu, ki jim je neprestano za petami.

Zlo za petami je moderna indie srhljivka, ki je klasičnemu modelu grozljivke vdihnila novo svežino in že dosegla status enega najstrašnejših filmov zadnjih nekaj let. Film, ki ga kritiki smatrajo za najboljšo grozljivko po kultni Čarovnici iz Blaira, je bil premierno prikazan na festivalu v Cannesu. Scenarist in režiser David Robert Mitchell, ki je mednarodno pozornost pritegnil že s celovečernim prvencem The Myth of the American Sleepover (2010), je zgodbo osnoval na nočnih morah iz svojega otroštva, v katerih je imel nenehen občutek , da mu nekdo ali nekaj sledi. Film je bil posnet v predmestju Detroita, njegova kompozicija in estetika pa spominjata na dela Georga Romerja in Johna Carpenterja.

"S spolnostjo, kot jo vidim in kot sem jo želel podati v filmu, se začne preganjavica, vendar je tudi način preživetja. Torej ni tako preprosto kot uporaba spolnosti za počastitev tistih starih grozljivk ali referenca nanje, na grozljivke, da se dobro razumemo, ob katerih sem odraščal in jih obožujem. V mojem filmu je spolnost edini način preživetja in to se mi je zdelo nekaj novega. V grozljivki tega doslej še nisem zasledil," pravi režiser.