Direktor ameriškega Volkswagna pred kongresom

© www.volkswagen.si

Glavni izvršni direktor podjetja Volkswagen USA Michael Horn se bo zaradi manipulacij na okoljskih testih dizelskih vozil moral zagovarjati zaradi izigravanja zakonodaje o čistem zraku s programom, ki je bil vgrajen v nekatere dizelske avtomobile iz skupine Volkswagen. Izvršni direktor naj bi priznal, da je za goljufanje vedel že lani spomladi, poroča The Guardian. Podjetje je sicer svoje zavajanje priznalo 3. septembra letos, ko jim zvezna Agencija za zaščito okolja (EPA) in zvezna država Kalifornija nista hoteli izdati potrdil, ki so potrebna za prodajo vozil letnika 2016. Goljufanje so odkrili znanstveniki univerze Zahodna Virginija, ki so hoteli drugim proizvajalcem pokazati, da so lahko motorji na dizelski pogon okolju prijazni. 

Michael Horn bo na zaslišanju stal pred pododborom za preiskave in nadzor v odboru za energijo in trgovino predstavniškega doma ameriškega kongresa. 51-letnik, ki je vodenje Volkswagen USA prevzel šele lani, je pripravljen, da stori, kar je treba. V tem trenutku je to ponižno sklonjena glava, potrpežljivo prenašanje jeze članov kongresa, priznanje napake in obljuba, da bo vse poplačano.

Obljubil je, da bodo stanje popravili, sprejeli odgovornost in si začeli vračati zaupanje strank, prodajalcev, zaposlenih, regulatorjev in ameriške javnosti. Koliko tega zaupanja je še ostalo, bomo videli čez čas.

Horn je kongres prav tako obvestil, da podjetje umika prošnje za certifikate od Agencije za zaščito okolja za prodajo vozil na dizelski pogon letnika 2016 v ZDA. Avtomobili, ki so že naročeni in izdelani, bodo pripluli v ZDA, ampak ostali v karantenah v pristaniščih in skladiščih. Njihova usoda za zdaj še ni znana, ameriški prodajalci Volkswagnovih vozil pa se zaradi izgub seveda ne veselijo.

Škoda bo ogromna, saj bo samo z zveznimi kaznimi za kršenje zakona o čistem zraku Volkswagen doletelo več milijard dolarjev kazni, svoj del pa bodo pristavile tudi posamezne zvezne države: začele se bodo civilne tožbe posameznikov in skupin za odškodnine, preiskave pa bo poleg pravosodnega ministrstva ZDA in Agencije za zaščito okolja vodil tudi kongres.

O priznanju Volkswagna, da so poseben računalniški program namenjen prirejanju izpuhov na uradnih testih vgradili v 11 milijonov vozil na dizelski pogon po vsem svetu, smo že pisali v Mladini.

Prav tako pa smo pisali o tem, da bo v Sloveniji po podatkih Zveze potrošnikov Slovenije vpoklicanih okoli 35 tisoč Volkswagnovih vozil.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.