IZAK KOŠIR

 |  Družba

V Sloveniji so med uporabniki Instagrama srednješolci šele na 3. mestu, največ je študentov 

Maja Bitenc alias Ljubljancanka, uporabnica Instagrama

Maja Bitenc alias Ljubljancanka, uporabnica Instagrama
© Instagram

Znani so podatki števila uporabnikov Instagrama v Sloveniji, ki so se pojavili, ker je zdaj na tem fotoomrežju omogočeno oglaševanje tudi v naši regiji. Po podatkih, ki jih je prva razkrila Netokracija, ima Instagram v Sloveniji 75.000 uporabnikov, kar je sicer dosti manj kot sosednja Hrvaška in (še ena od republik iz nekdanje skupne države) Srbija. Hrvaških državljanov je na Instagramu 180.000, Srbov pa kar 350.000. Največ uporabnikov imajo še vedno ZDA, sledijo pa jim Rusija, Brazilija, Velika Britanija in Turčija.

Podatki priljubljenega omrežja Instagram razkrivajo tudi demografsko sliko. Če pogledamo starostne skupine, je največ slovenskih uporabnikov starih med 18 in 24 let, teh je kar 32.000, sledi jim takoj naslednja skupina starih od 25 do 23 let, ki jih je 20.000, nato pa so na vrsti srednješolci in osnovnošolci višjih razredov (od 13 do 17 let), za katere bi morda pričakovali, da bodo najštevilčnejši uporabniki Instagrama, a so s 13.000 “predstavniki” šele na tretjem mestu. Najmanj uporabnikov Instagrama ima starostna skupina od 55 do 64 let, zgolj 370, več jih ima celo skupina nad 65 let, teh je 640. Zlato sredino tvorijo tisti od 35 do 44 let, ki jih je 6.700, in pa tisti med 45 in 54 leti, ki je 1.900.

Zanimivo dejstvo je tudi, da večina oziroma kar 76 odstotkov uporabnikov Instagrama v Sloveniji dostopa prek operacijskega sistema Android, prek sistema iOS (iPhone, iPad) pa jih dostopa zgolj 24 odstotkov. V svetu se namreč uporabniki Appla in Androidov delijo na približno enaka deleža.

Glede na kraje v Sloveniji ima pričakovano največ uporabnikov Instagrama Ljubljana (28.000), sledijo ji Maribor (8.500), Celje (3.100), Kranj (2.900) in Velenje (1.400). Kot si sledijo tudi po številu prebivalcev.

Instagram je svojo uradno pot začel 6. oktobra leta 2010. Priljubljenost storitve za deljenje in oblikovanje mobilnih fotografij je pospešeno rasla, saj je imela že manj kot dve leti kasneje več kot 100 milijonov dejavnih uporabnikov, decembra lani pa že trikrat toliko.

Poleg fotografije so v svojo ponudbo pred časom dodali tudi 15-sekundni video (v slogu aplikacije Vine, ki je zaradi tega izgubila kar lepo število uporabnikov).

Glavni razlog za začetno priljubljenost Instagrama, ki je svojo prepoznavnost dosegel s kvadratno fotografijo, so bili številni fotografski filtri, ki so postali takorekoč zaščitni znak aplikacije. Med te osnovne spadajo 1977, Amaro, Brannan, Earlybird, Hefe, Mayfair, Rise, Sierra: Valencia in Perpetua.

Pred tremi leti je svet presenetila novica, da je Facebook na čelu z Markom Zuckerbergom kupil Instagram za kar milijardo ameriških dolarjev. Številni analitiki so bili takrat glede te poteze skeptični, a kot kaže danes, je šlo vseeno za dober nakup oziroma za obetujočo investicijo.

Da je Instagram resen konkurent v bitki za mobilne uporabnike pa je dokončno potrdilo dejstvo, ko je lani decembra po številu uporabnikov letos prehitel celo mikroblogersko omrežje Twitter.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.