IZAK KOŠIR

 |  Družba

McDonald's po svetu restavracije zapira, v Sloveniji pa bo odpiral nove

Pred nekaj meseci je svet zaobšla novica, da bo ameriški gigant s hitro prehrano McDonald's po svetu zaprl 700 svojih restavracij. Val množičnega zapiranja McDonald'sov je prvi tovrstni v več kot štirih desetletjih. Razloge gre iskati v upadu prodaje in vse večje konkurence na trgu. V slovenski veji podjetja McDonald's so nam zagotovili, da v Sloveniji ne bodo zapiralo restavracij, še celo ravno nasprotno - odpirali bodo nove, dodatne. Dogovarjanja so še v teku, o njih pa bodo javnost, ko bodo znana, takoj obvestili.

Zadnji dve novi restavraciji so do zdaj že odprli letos v Celju (manjšo) in v Kopru (večjo) leta 2012. V Sloveniji so v vseh 21 letih svojega poslovanja zaprli zgolj tri restavracije, eno v Kopru leta 2004, eno v Ljubljani leta 2006 in eno v Mariboru lani. Razlogi so bili poslovne narave in nepodaljšanje najemne pogodbe, pojasnjujejo pri McDonald's Slovenija.

Trend svetovne prehrane vedno bolj teži k zdravi hrani in zdravim, bio, organskim sestavinam. Je lahko vizija restavracij s hitro prehrano sploh "zdrava hrana"? "Vsa hrana v McDonald'su je zdrava. Našim gostom v Sloveniji ponujamo poleg klasičnega menija tudi vegetarijanske sendviče, solate, mislije, juhe, sadje in drugo. Pomemben je dober balans, tako v življenju kot pri prehranjevanju," odgovarjajo pri slovenski veji verige restavracij.

McDonald's ima trenutno v Slovenij 16 restavracij in 750 zaposlenih, prisotni so takorekoč v vseh večjih slovenskih mestih. Urno postavko, za katero ne želijo izdati kolikšna je, so za zaposlene v začetku letošnjega leta povišali. Dodajajo, da v zadnjih nekaj letih niso opazili, da bi se struktura gostov v njihovih restavracijah v Sloveniji kaj spremenila, starostna skupina, ki je najpogostejša obiskovalka restavracij, pa ne želijo izdati.

In njihov najbolj prodajan sendvič v Sloveniji? Ta že od samega začetka ostaja njihov zaščitni znak - dvojni hamburger Big Mac.

McDonald's, ki obstaja že od leta 1940, po nekaterih podatkih dnevno postreže okoli 50 milijonov strank, lani pa je ustvaril slabih 4,8 milijard dolarjev čistega dobička.

Veriga restavracij s hitro prehrano, ki za številne velja kot statusni simbol globalne multinacionalke v rangu blagovnih znamk, kot je Coca-Cola, ima po svetu 36.000 restavracij, od tega samo v ZDA 14.300.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.