26. 11. 2015 | Svet
VW z rešitvijo za 90 odstotkov spornih avtomobilov v Evropi
© www.volkswagen.si
Nemški avtomobilski koncern Volkswagen (VW) poroča o tehnični rešitvi za več kot 90 odstotkov vozil, vpletenih v škandal goljufanja na okoljskih testih, v Evropi. Medtem so tudi pri Audiju, hčerinskemu podjetju Volkswagna, priznali, da so s sporno programsko opremo opremljeni tudi njegovi avtomobili, poročajo tuje tiskovne agencije.
Volkswagen je v začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo, o čemer smo pisali tudi na Mladini. Ta je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, medtem ko so bili izpusti nato ob normalni vožnji dejansko precej višji.
Podjetje mora zaradi tega vpoklicati in popraviti sporna vozila, da bodo avtomobili v skladu z navedbami proizvajalca. »Za več kot 90 odstotkov vozil v Evropi so rešitve sedaj potrjene,« je na sedežu koncerna v Wolfsburgu približno tisoč menedžerjem povedal izvršni direktor Matthias Müller. Proces vpoklica je sedaj izvedljiv tako s tehničnega in finančnega vidika kot tudi z vidika delovne sile.
V Evropi bo sicer vpoklicanih 8,5 milijona vozil iz skupine Volkswagen, v Sloveniji pa 35 tisoč. Müller je obljubil, da bo podjetje VW nemške oblasti o natančnem načrtu izvedbe obvestilo do konca novembra.
Rešitve bodo za različne motorje različne; ponekod bo dovolj posodobitev programske opreme, drugod bo potreben kompleksnejši tehnični poseg. Müller je poudaril še, da je »zelo zapleten« tudi postopek preiskave škandala, ki bo trajal več mesecev. Bodo pa vmesno poročilo o ugotovitvah objavili sredi decembra.
Tožilstvo v nemškem mestu Braunschweig je sicer danes sporočilo, da Volkswagen preiskujejo tudi zaradi suma utaje davkov. Preiskava petih osumljencev je povezana s škandalom z emisijami, so potrdili.
Oktobra je Volkswagen zabeležil 5,3-odstotni padec prodaje, potem ko je škandal v Evropi močno prizadel povpraševanje po njegovih avtomobilih. Kljub vsemu VW še naprej beleži zelo dobre prodajne rezultate na največjem avtomobilskem trgu na svetu – na Kitajskem –, kjer je koncern prodajo povečal za 1,8 odstotka na dobrih 233 tisoč vozil.
Volkswagen je navajal goljufanje le pri dizelskih motorjih prostornine do dva litra, medtem ko večji motorji Audija naj ne bi bili prizadeti. Sedaj pa je Audi povedal, da so njegovi trilitrski dizelski motorji opremljeni s tremi programi, ki jih prej ni razkril regulatorjem. Eden od teh bi lahko bil v nasprotju z zakonodajo.
Medtem ko je Audi priznal, da ameriškim regulatorjem ni razkril vse programske opreme, pa zanika, da bi bila programska oprema namenjena manipuliranju z izpusti. Motor naj namreč ne bi prepoznal, ali je avtomobil na testu ali na cesti, kar sicer omogoča sporna Volkswagnova oprema. Gre za avtomobile, proizvedene po letu 2009. Audi ocenjuje, da ga bo popravilo približno 85 tisoč vozil v ZDA stalo okoli 50 milijonov evrov.
Na Mladini smo prav tako pisali o tem, da bo Leonardo DiCaprio eden izmed producentov filma o aferi.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.