IZAK KOŠIR

 |  Svet

V Franciji premiera filma Jaz sem Charlie - humor je mrtev

JE SUIS CHARLIE Trailer | Festival 2015

Skoraj leto dni po terorističnem napadu na satirični tednik Charlie Hebdo v Franciji, so v francoskih kinematografih spomin na ta dogodek včeraj obudili s premiero dokumentarnega filma z naslovom Je suis Charlie - L'humour a mort (Jaz sem Charlie - humor je mrtev). Ta daje besedo preživelim v napadu, ki se je zgodil 7. januarja, posnela pa sta ga režiser Daniel Leconte in njegov sin Emmanuel. Dokumentarec se sicer poklanja 12 novinarjem tega francoskega satiričnega časnika. 

Film je nastal na podlagi arhivske dokumentacije in pričevanj očividcev, režiserja pa se v 90-minutnem dokumentarcu hkrari sprašujeta, kaj je pri satiri dopustno in kaj ne.

Je suis Charlie - L'humour a mort je sicer svetovno premiero doživel že septembra na filmskem festivalu v Torontu, v nemških kinematografih pa ga bodo prikazali prav na obletnico terorističnega napada, 7. januarja 2016. Kdaj in ali bo sploh igral tudi v slovenskih kinih še ni znano.

Po pisanju kritikov, ki so si film že ogledali, je precejšen del filma namenjen portretiranju revije in ljudi, ki jo ustvarjajo. "Posnetki iz preteklih let s ključnimi sodelavci, ki so bili pozneje umorjeni, med njimi urednik Charb in karikaturist Cabu, prinašajo neposreden občutek osebnosti in vizije revije. V drugih intervjujih pa nastopajo tisti, ki so preživeli napad in opazovali, kako sta strelca ubila njihove prijatelje," so med drugim zapisali na spletni strani filmskega festivala v Torontu.

Na uredništvu revije Charlie Hebdo sta navedenega dne morila brata Kouachi, po navedbah prič sta med napadom vzklikala "maščevala sva preroka". Tednik je sicer že pred tem večkrat izzval polemike in ogorčenja z objavami vsebin, ki so se nanašale na islam, med drugim karikatur preroka Mohameda.

Na dan napada je revija tematizirala knjigo francoskega avtorja Michela Houellebecqa Soumission (Podreditev), v kateri je pisatelj opisal Francijo v letu 2022, ko na volitvah zmaga muslimanska stranka, zaradi česar pride v družbi do radikalnih sprememb.

Po prvi številki tednika Charlie Hebdo, ki je izšla po napadih, je bilo povpraševanje tako veliko, da so morali založniki povišati naklado iz prvotno načrtovanih treh milijonov na pet milijonov. Običajna naklada revije je sicer 60.000 izvodov. Na naslovnici te izdaje pa so zapisali: »Oni imajo orožje. Lahko se j*****, mi imamo šampanjec!«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.