Izak Košir 

 |  Družba

Barbika bo končno realna 

© Mattel

Priljubljene lutke Barbie, ki so že 57 let praviloma svetlolase in modrooke, bodo dobile novo podobo in tako končno razbile diktat modne industrije o merilih lepote. Kako igranje z idealiziranimi plastičnimi barbikami vpliva na odraščajoča dekleta so v preteklosti problematizirali že številni strokovnjaki. Proizvajalec Mattel pa je zdaj sporočil, da bodo uvedli tri nove tipe barbik in tako "proslavili ženske različnih velikosti, barv polti in oblik". Na voljo bodo tako visoke in majhne barbike, pa tudi takšne z oblinami. Barbika bo tako prvič po skoraj 60 letih odražala realno podobo žensk po svetu. 

Predstavnica podjetja Evelyn Mazzocco je dejala, da v podjetju dejansko spreminjajo podobo znamke in da bodo nove barbike bolje odražale različne tipe žensk, tako da bodo deklice lahko našle tisto, ki jih najbolj nagovarja.

Nove barbike bodo imele tudi sedem različnih odtenkov polti, 22 barv oči, 24 različnih pričesk ter (kot že tudi do zdaj) različne obleke in modne dodatke. Sprva jih bo Mattel prodajal prek spleta, nato pa tudi v trgovinah. Zloglasna plavolasa barbika, ki so jo začeli izdelovati pred 57 leti, pa bo vseeno ostala del njihove ponudbe. 

Barbika z oblinami ima večje prsi in zadnjico, pa tudi trebušček. Kako zgodovinski je ta korak priča tudi dejstvo, da se bo močnejša barbika znašla celo na februarski naslovnici revije Time. 

A treba je poudariti tudi to, da pri novi potezi po vsej verjetnosti ne gre zgolj za družbeno ozaveščanje, saj je pri tovrstnih globalnih podjetjih vedno na prvem mestu posel. Prodaja barbik namreč že vrsto let upada, kar je pripisati tudi vse večji ponudbi igrač na trgu, med katerimi jih je vedno več povezanih z računalniki, tablicami, mobilnimi telefoni in igralnimi konzolami. Mattelu natančneje prodaja upada že tretje leto zapored, v prvi polovici lanskega leta je padla kar za 16 odstotkov.

Prva temnopolta Barbie iz leta 1980.

Prva temnopolta Barbie iz leta 1980.
© Mattel

Poizkuse, kako izboljšati prodajo in ponovno vzbuditi interes kupcev, je Mattel uvajal že v preteklosti, a še nikoli poprej ni spreminjal "popolne" oblike barbikinega telesa. Ta eksperiment bodo zdaj izvedli prvič. Lani so se denimo modernizirali tako, da so v barbike vgradili tehnologijo, zaradi katere se otroci lahko z lutkami "pogovarjajo", že leta 1980 pa so na trg lansirali prvo temnopolto barbiko. 

Zaenkrat pa se še nihče ni obregnil ob barbikine poklice. Famozna Barbie je največkrat v vlogi manekenke (od leta 1959), direktorice (od leta 1960)  in balerine (od leta 1961), skoraj nikoli pa ne nastopa kot običajna delavka. Je pa v svoji zgodovini opravljala celo nekaj bolj političnih poklicev - bila je denimo ambasadorka za mir na svetu (1986), kanclerka (2013), ki je bila sicer naprodaj zgolj v Nemčiji, predsednica ZDA (2000) in kandidatka za predsednico (1992, 2004, 2008, 2012) ter Unicefova diplomatka (2000). Redkokdaj pa se barbika loti "vsakdanjih" poklicev, a vseeno obstaja nekaj primerov - leta 1983 je bila denimo blagajničarka v McDonald'su, leta 1963 varuška, leta 2007 tajnica in pred štirimi leti natakarica. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.