Anže Lebinger, STA

 |  Svet

Volkswagen pod drobnogled vzeli tudi francoski tožilci

© Wikimedia

Preiskava okoljskega škandala v Volkswagnu se nadaljuje. Potem, ko so nemški tožilci sporočili, da se je število osumljencev s prvotnih šest povzpelo na 17, so viri blizu francoskega tožilstva potrdili, da so preiskavo goljufanja z vrednostmi emisij že februarja začeli tudi v Franciji. Preiskava francoskih tožilcev se nanaša izključno na avtomobile, prodane v Franciji, je za francosko tiskovno agencijo AFP dejal neimenovani vir.

Nemški velikan iz Wolfsburga se spopada z največjo krizo v svoji zgodovini. Pri Volkswagnu so lani v začetku jeseni priznali, da so na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njihovih avtomobilih po vsem svetu, namestili sporno programsko opremo, o čemer smo pisali tudi na Mladini. Ta je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, medtem ko so bili izpusti nato ob normalni vožnji dejansko precej višji.

Volkswagen so na laži ujeli okoljevarstveniki, ki so želeli s testiranjem emisij dokazati, da so lahko tudi dizelski motorji prijazni okolju, in spodbuditi ostale proizvajalce naj sledijo Volkswagnovemu vzoru. Mednarodni svet za čisti transport je potem odkril, da vozila v resnici med vožnjo izpustijo v ozračje 40 odstotkov več škodljivih snovi, kot to dovoljujejo standardi EPA, ki so v ZDA glede dizla višji od evropskih. Okoljevarstveniki so podjetje prijavili EPA in kalifornijskim regulatorjem.

Zaradi tega Volkswagen poleg še nepoznanega obsega kazni v vrsti držav čaka še pravo morje tožb, predvsem v ZDA in Nemčiji, kjer se jim obeta pravni boj z lastniki avtomobilov in lastniki delnic, ki so zaradi padca vrednosti delnic septembra izgubili zelo veliko.

O tem, kako bi Elon Musk kaznoval VW, je pisal Igor Mekina: »V odprtem pismu kalifornijskemu Svetu za nadzor kvalitete zraka je skupaj s 44 podpisniki predlagal, da kalifornija Volkswagen razreši obveznosti »popravljanja« svojih avtomobilov, ki imajo vgrajeno programsko opremo, ki omogoča varanje naprav, ki nadzirajo izpuste škodljivih plinov v avtomobilih. Namesto tega predlaga, da se VW obveže, da bo več denarja investiral v razvoj okolju prijaznih električnih vozil z nič škodljivimi izpusti – torej, da VW več investira prav na področju, kjer Elon Musk s podjetjem Tesla predstavlja enega od najuspešnejših primerov proizvodnje in prodaje električnih avtomobilov. Povedano drugače – Musk si želi več, ne manj konkurence.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.