MLADINA Trgovina

Jure Trampuš

1. 9. 2017  |  Mladina 35  |  Politika

Tabloidna politika

Septembra naj bi Slovenija dobila dva nova politična tabloida. Pod oba je podpisana stranka SDS.

Janez se zgleduje po Orbanu – najprej  so madžarska podjetja vstopila v medijski svet SDS-ja, sedaj pa bo v Sloveniji, tako kot je na Madžarskem, izšel nov političen tabloid

Janez se zgleduje po Orbanu – najprej so madžarska podjetja vstopila v medijski svet SDS-ja, sedaj pa bo v Sloveniji, tako kot je na Madžarskem, izšel nov političen tabloid
© Sašo Bizjak, Večer

V času dolgih priprav na še ene prelomne volitve stranka SDS ne počiva. Deluje kot dobro naoljen stroj, njeni predstavniki in predsednik Janez Janša potujejo po Sloveniji in prepričujejo svoje člane, da vsak glas šteje. Slovenijo lahko »osvobodijo« le volivci, ki podprejo njega in njegovo stranko.

Te dni se je tako Janša mudil v Savinjsko-šaleški regiji, konkretneje v Ravnah pri Šoštanju, kjer je prepričanim razlagal o svojem pogledu na svet. Uporabljal je običajni arzenal: drugorazrednost, pranje denarja, nesposobni politiki, zloraba države, propaganda, podzemlje, mafija in podobno. Tudi tokrat ni mogel mimo priljubljene teme, svojega »labodjega speva«. Najprej je pohvalil Novo24TV, ki naj bi prinesla spremembo, in nato nadaljeval: »Sedaj ni več tako enostavno neko totalno laž razglasiti za resnico, možnosti obrambe so večje, toda neravnotežje je še vseeno veliko in bo še nekaj časa ostalo. Osnovna formula poti do zmage pa je govoriti s čim več ljudmi in jim predstaviti preprosta dejstva in argumente.« On in njegovi mediji so namreč tisti, ki »nastopajo z resnico«.

Kakšna je ta resnica, lahko vidimo iz načina poročanja Nove24TV: objavljajo članke o muslimanih, ki urinirajo na sinagogo, o feministkah iz SD, o šokantnem prekrivanju terorizma, o levici, ki »pufa državni dolg«, o hijenah, ki grabijo denar, o dolgih lovkah ekstremnega homoseksualnega aktivizma, mudžahedinkah z RTV in podobno.

Ta resnica pa očitno ni dovolj. Pod številko 2118 in 2119 sta bila v razvidu medijev, ki ga vodijo na ministrstvu za kulturo, nedavno vpisana dva nova medija: Spletni Škandal 24 in tednik Škandal 24. Kot odgovorna urednica obeh je podpisana Marjanca Scheicher, trenutno novinarka in voditeljica na Novi24TV, nekoč pa avtorica knjig o Damjanu Murku in La Toyi. Izdajatelj obeh novih medijev je družba Nova obzorja d.o.o., katere lastnika sta SDS in madžarsko ter njenemu premierju naklonjeno podjetje Ripost. To podjetje na Madžarskem že izdaja svoj tabloid Ripost, njegova vsebina pa je podobna novicam na Novi24TV, torej nekaj o migracijah, nekaj o terorizmu, nekaj o političnih škandalih in še malo seksa.

Tovrstne politične tabloide je Slovenija nekoč že poznala, ko sta Slovenski tednik in Ekspres pod krinko neodvisnosti, v resnici pa kot politični projekt SDS, neposredno pred volitvami 2008 širila škandalozne novice o političnih nasprotnikih. Na koncu prikriti medijski projekt ni bil uspešen; SDS na volitvah ni zmagala, medija pa sta hitro ugasnila.

Zgodba se bo zdaj očitno ponovila, le da so lastniška razmerja in politični cilj bolj jasni. Bo tokrat Janši uspelo? Lahko slovensko politiko pravilno odseva le politično pristranski tabloid? Izvolitev Donalda Trumpa in zmaga brexita sta pokazala dvoje: nikoli ne smemo podcenjevati moči laži in politične propagande, prav tako pa ne razočaranja in obupa tistih, ki so jih družba, kapitalizem, izkoriščanje, globalizacija, kakorkoli že poimenujemo sedanji sistem, potisnili v občutek prevaranosti in nemoči, zato bi jim lahko pomagal le odločen politik. Da živijo v iluziji, je konec koncev vseeno.

SDS je še vedno politična stranka, ki ji vsa merjenja javnega mnenja napovedujejo zmago na državnozborskih volitvah.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.