Darja Kocbek

 |  Mladina 45  |  Politika

Bavčar in Šrot v lastni pasti

Istrabenz se pod dolgovi seseda, Pivovarna Laško pa je rešitev našla v napovedi odprodaje Mercatorja tujemu kupcu, razen če država ne bo rešila njenih težav

Igor Bavčar, predsednik uprave Istrabenza

Igor Bavčar, predsednik uprave Istrabenza
© Borut Krajnc

Igor Bavčar, predsednik uprave nekoč mogočnega Istrabenza, nima več izbire. Dolgovi, ki jih je ustvaril z netransparentnim prevzemanjem podjetij po sistemu catch the cash, so ga prisilili v popolno razprodajo vsega, za kar lahko najde kupca. Boško Šrot, predsednik uprave Pivovarne Laško, ki je na podoben, le malce bolj premišljen način ustvaril svoj konglomerat, ima še manevrski prostor. Tudi njegova taktika je drugačna: kot je razumeti njegove nastope, se je odločil zagroziti prihodnji vladi in od nje zahtevati podobne kravje kupčije, kakor jih je sklepal z odhajajočo vlado in v povezavi z različnimi politiki tudi pred njo. Čeprav je ta teden napovedal prodajo Mercatorja, se zdi, da 48-odstotnega deleža podjetja sploh ne želi prodati, saj mu ta trgovska družba edina vseskozi zagotavlja dotok svežega denarja. Kot kaže zdaj, z grožnjo prodali bomo Mercator od nove vlade dejansko zahteva, da proti njemu in njegovim družbam urad za varstvo konkurence in agencija za trg vrednostnih papirjev ustavita vse postopke, na podlagi katerih bi bil prisiljen Mercator uradno prevzeti. Za ta prevzem namreč nima denarja - zbrati bi moral vsaj pol milijarde evrov. A tudi to velja le pod pogojem, da njegova zagotovila, da zmore stara posojila v višini 420 milijonov evrov kljub finančni krizi še servisirati, držijo.
Igor Bavčar svoje družbe prodaja v skladu s svojo dosedanjo prakso - pod mizo in brez javnih razpisov -, Boško Šrot pa je ta teden na konferenci za novinarje napovedal mednarodni javni razpis, prek katerega bo Mercator prodal tujemu trgovcu. Uprava Mercatorja že opozarja, da utegne imeti zaradi ravnanja laškega lastnika resne težave. Še pred nekaj meseci se je Šrot z avstrijskim Reishopom dogovoril za prodajo 23 odstotkov Mercatorja brez javnega razpisa. Da se je zdaj odločil za zamuden in dolg postopek prek javnega razpisa, čeprav mu je urad za varstvo konkurence ravno dovolil načrtovano prodajo Reishopu, nekateri razumejo zgolj kot slepilni manever za kupovanje časa. A če mu vlada ne bo ustregla, bo Mercator verjetno prodal. Mercator je izredno pomembno podjetje, za slovensko gospodarstvo je strateškega pomena.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.