MLADINA Trgovina

9. 6. 2011  |  Mladina 23  |  Kultura

Beneški bienale

54. mednarodni likovni bienale. Več lokacij, Benetke.

Martin Bricelj Baraga in Mednarodni umetniško-kuratorski kolektiv MoTA

Martin Bricelj Baraga in Mednarodni umetniško-kuratorski kolektiv MoTA
© Borut Peterlin

Martin Bricelj Baraga in Mednarodni umetniško-kuratorski kolektiv MoTA: “Nosilna razstava letošnjega bienala z naslovom Illuminazioni je verjetno ena najslabše kuriranih v zadnjih dekadah, kar samo potrjuje utrujenost in samozadostnost sodobne umetniške scene ter prevladujoči trend bienalov nasploh. Razstava je zastavljena preveč ilustrativno, da bi nudila resnejši razmislek. Novost, ki jo pozdravljamo, je mnoštvo paralelnih akcij zunaj paviljonov, vendar pa so preveč fragmentirani oziroma premalo konceptualno dovršeni. Najljubše delo? Pridružujemo se mnenju komisije - 24-urni video Cristiana Marclaya ‘The Clock’.”

Boris Beja, novinar Siola in umetnostni delavec: “Umetnost mora vedno postavljati vprašanja, razmišljanja ali diskurze. Bienale je kaotičen, hiter, fluiden, teatraličen in daje vpogled v to, do kam so umetnost pripeljale sodobne prakse. Umetniki, podrejeni kapitalu in globalizaciji, si sicer želijo, da bi od vizualnega prešli k likovnemu, a na bienalu je mogoče videti tudi ravno obratno. S korakom prek že ustvarjenega so mnogi šli korak nazaj, k vizualnosti. K učinkom, sijaju, površinski estetizaciji in posledično umetnostni fetišizaciji.”



Boris Beja, novinar Siola in umetnostni delavec

Boris Beja, novinar Siola in umetnostni delavec
© arhiv Mladine

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.