Gregor Cerar

 |  Mladina 39  |  Družba

Stotnija tv-programov prek interneta

Telekomi in ponudniki interneta postajajo konkurenca kabelskim tv-sistemom

Največji slovenski ponudnik interneta Siol je sredi septembra predstavil svojo novost, 110 tv-programov, ki jih lahko spremljajo uporabniki širokopasovnega interneta prek ADSL-a. Tako imenovana IPTV (televizija prek interneta) je novost v svetu, Siolovi možje pa so se pohvalili, da so opravili tako rekoč pionirsko delo. TV-programe prek ADSL-a so začeli ponujati med prvimi na svetu. Če ne na svetu, pa v Evropi. Ciniki pripominjajo, da je pionirstvo Telekoma in njegovih hčerinskih podjetij Mobitela in Siola, ki svetovne novosti na področju telekomunikacij, kot so bili ali so MMS, IPTV, UMTS ..., preizkušajo ali ponujajo med prvimi v Evropi, zgolj dvigovanje cene Telekomu pri napovedani privatizaciji. Direktor Siola Kramberger v kratkem ne pričakuje velikega buma naročnikov, saj je napovedal 1000 naročnikov letos in 5000 drugo leto. Toda v prihodnosti naj bi tv-ponudba pomenila kar 30 odstotkov prihodkov Siola. IPTV je nekakšno vračilo udarca kabelskim tv-operaterjem, ki so konkurenca telekomom na področju vse bolj razširjenega in priljubljenega hitrega širokopasovnega dostopa do interneta. V hitrem dostopu do interneta prednjačijo tehnološko najbolj razvite azijske države, kjer ADSL dosega že skoraj 75-odstotni delež. V ZDA, kjer je kabelska televizija prisotna že desetletja, imajo kabelski modemi pričakovano okoli dvotretjinski delež. V Evropi je se je tv prek ADSL-a prvič pojavil avgusta v Italiji. Njihov ponudnik interneta Fast Web je začel IPTV ponujati v Milanu, Torinu, Bologni in Reggio Emilii. Njegovim naročnikom ponujajo 100 in več programov in neposredne prenose njihove prve nogometne lige. Poleg tv-programov Fast Web ponuja tudi Video on demand, s 3500 naslovi filmov. Podobne ponudbe v Evropi se loteva francoski telekom in španska Telefonica ter Kingston TV v Londonu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: