MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    A Place To Bury Strangers: Pinned

    Newyorški hrupni rockerji so po snemanju prejšnje plošče pred tremi leti doživeli dve pomembni spremembi. Najprej so morali legendarni brooklynski studio Death By Audio, v katerem so vadili, prirejali koncerte in izdelovali (kitarske) efekte, odstopiti Vicu. Letos pa so kot polnopravno članico angažirali novo bobnarko Lio Simone Braswell, ki zdaj z bolj mehansko ritmiko in vokalom izvrstno nadgradi zvočno radovedno in še vedno hrupno kitarsko in basovsko manevriranje drugih dveh članov. Ja, skupina APTBS je s kadrovsko menjavo korenito osvežila izraz, s katerim ohrani največje adute iz preteklosti, hkrati pa skladbe po novem dobijo veliko več subtilnih prvin. Zdi se, da je zasedba po petnajstih letih delovanja celo boljša kot kadarkoli. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Anže Kokalj

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Rejverski karneval

    Konec prejšnjega leta je ljubljansko klubsko sceno oplemenitil pomemben prostor. V klet Slovenskega mladinskega gledališča se je vselil klub Božidar, s katerim smo na svoj račun prišli predvsem glasbeni radovedneži. Pričakovano, če vemo, da klub upravlja ekipa, ki je pred leti s koncerti polnila ljubljansko Židovsko stezo pred Bi Ko Fe-jem, nato prizorišče pred barom Magda na tržnici in v njem in nas vzporedno zalaga še z glasbenimi dogodki v okviru znamke (tudi festivala) Stiropor. Ja, kolektiv kontinuirano skrbi za to, da imamo pri nas priložnost slišati številne (delikatesne) izpeljanke sodobnih, najaktualnejših (elektronskih) plesnih muzik, ob katerih se zdaj redno lahko razvajamo v mikavnih Božidarjevih prostorih. Prejšnji petek je tam nastopil londonski producent in DJ Steven Julien, ki smo ga pred nekaj leti, takrat pod psevdonimom FunkinEven, videli na festivalu Ment. Da bomo priča odbitemu setu, je napovedovala že funky safari čepica. Več

  • Goran Kompoš

    13. 4. 2018  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Unknown Mortal Orchestra: Sex & Food

    Četrta plošča novozelandsko-ameriške zasedbe slogovno sledi predhodnicam. Tukaj so še vedno psihedelična lo-fi estetika, melanholija, funk in folk, več je trših rockovskih rifov in celo vzorci jazza. Vse skupaj pa je mojstrsko povezano v čudaški in hkrati očarljiv izraz, ki je tokrat nastajal v zasedbinih domačih studiih v Portlandu in Aucklandu ter z lokalnimi glasbeniki še v Ciudadu de Mexicu, Seulu, Hanoju in Reykjaviku. No, ta potovanja so bolj kot zvočni podobi verjetno botrovala drugačni tematiki skladb. Te sicer še vedno temeljijo na osebnih frustracijah avtorja in šefa zasedbe Rubana Nielsona, je pa intimo tokrat zamenjal z nekakšno univerzalnostjo. Ja, ljudi nas, ne glede na to, kje smo doma, pestijo zelo podobne težave. Več

  • Goran Kompoš

    13. 4. 2018  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Kali Uchis: Isolation

    Med letošnjo podelitvijo grammyjev se je precej ugibalo, kdo bi utegnila biti naslednja velika pop zvezdnica. Sodeč po videnem in slišanem se je zdelo, da Beyonce, Taylor Swift, Rihanna in Katy Perry za zdaj nimajo zares pravih naslednic. Se pa zdi, da takrat ni nihče opazil, da je bila za najboljšo R & B-izvedbo kot gostja v skladbi Daniela Caesarja nominirana kolumbijsko-ameriška pevka, ustvarjalka pesmi, režiserka videospotov in modna oblikovalka Kali Uchis. Bolj angažirani poslušalci, ki se jim je prikupila z mikstejpom Drunken Babble (2012) in malo ploščo Por Vida (2015), bodo ob misli, da bi se prav ona utegnila povzpeti na pop prestol, verjetno sicer le zmajevali z glavo. Toda sama ima velike ambicije in z albumskim prvencem jih več kot upraviči. Več

  • Goran Kompoš

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura

    Studijski čarovnik

    Nastope glasbenih zvezd svetovnega formata, katerih kreativni vrhunci so že davno minili, pri nas pogosto pospremijo očitki, da jih je organizatorjem koncertov k nam skoraj po pravilu uspelo pripeljati šele takrat, ko so postali povsem nerelevantni. V primeru Leeja »Scratcha« Perryja, ki je pred dobrima dvema tednoma dopolnil 82 let in bo v torek po letu 2002, ko smo mu prisluhnili na Sotočju, drugič nastopil pri nas, tokrat v klubu Gala hala na ljubljanski Metelkovi, tovrstnih očitkov gotovo ne bo. Najprej zato, ker obiskovalcev, ki bodo obiskali njegov koncert, konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je Perry s svojimi inovativnimi tehnikami revolucioniral vlogo glasbenega studia, povečini sploh še ni bilo. Potem zato, ker je ekscentrični Jamajčan za privržence reggaeja, duba in sploh glasbene poznavalce ena ključnih glasbenih ikon zadnjega pol stoletja. In navsezadnje zato, ker njegovi nauki še vedno močno odmevajo v številnih sodobnih muzikah. Več

  • Goran Kompoš

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Katalena: Človek ni zver

    Album Človek ni zver se bo v Katalenino diskografijo zapisal kot zelo nenavaden. Namesto skladb z igrivimi in nagajivimi motivi na njem najdemo uglasbene presunljivo tragične osebne izkušnje fantov, ki jih je vojna grobo iztrgala iz domov. Ja, skupina se je naslonila na bogato dediščino slovenske ljudske poezije z vojaško tematiko, kar ob aktualni stoti obletnici konca prve svetovne vojne, ki je botrovala neštetim takim zgodbam, lahko razumemo kot spomin in hkrati opomin. Se pa zdi, da je Katalena zamudila lepo priložnost, da bi s ploščo postavila trajnejše znamenje. Tematika že sama po sebi odpira širok prostor za subverzivnost, skupina pa se namesto te raje oprime lastnih preverjenih pravil, ki žal vodijo v (preveliko) predvidljivost. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura

    »Glasba za dojenčke«

    Ljubitelji klavirske glasbe so prejšnji teden, na večer 88. dneva v letu, spet praznovali dan klavirja, ki si ga je pred tremi leti, napol v šali, izmislil nemški pianist Nils Frahm. No, v Kinu Šiška so »šalo« vzeli zares. Leta 2015 smo tam, sicer z dvomesečnim zamikom, prisluhnili kar samemu Frahmu. Lani nas je ob tem dnevu s svojim klavirskim recitalom razvajal Britanec Greg Haines. Letos pa smo na istem odru, premierno pred slovenskim občinstvom, slišali njunega sodelavca, ameriškega skladatelja in multiinštrumentalista Petra Brodericka. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    6. 4. 2018  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Portret

    Gašper Torkar, glasbeni producent in pesnik

    Je glasbenik in pesnik. Ali pa obrnjeno, pesnik in glasbenik. Prednosti ne daje nobeni od obeh disciplin in razume ju kot dva povsem različna svetova, pa vendar se v obeh loteva podobnih, celo enakih vprašanj in razmislekov. In z obema je prepričal. S pesniškim prvencem Podaljšano bivanje (2013) literarno sceno, s prvo ploščo Dreams of Others (2017) pa glasbene poznavalce. Hkrati pa se ukvarja še z mnogimi drugimi projekti, ki domači umetniški prostor bogatijo z novimi, tudi radikalnimi idejami. Več

  • Goran Kompoš

    30. 3. 2018  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Sounds From Slovenian Bedrooms: ŠOP Greatest Hits

    Pet let delovanja je lepa, če že ne nujna priložnost, da so se pri ŠOP records odločili pripraviti zbirko »največjih hitov«. Gradiva jim ne manjka. V katalogu založbe se je nabralo več kot 70 izdaj ustvarjalk in ustvarjalcev, ki jih srečujemo v podtalju domačega podtalja, pa tudi na eminentnejših prizoriščih (Kino Šiška, Metelkova, Rog). No, kompilacija zdaj voayersko odstre pogled v njihove spalnice in ponudi vpogled v njihove sprevržene (glasbene) prakse. V 28 skladbah se zvrsti prav toliko (ob) žanrskih akrobacij, od trans popa dua balans, proletarskega punka hišnega benda Šovinjista!, elektronskih ekskurzij šopovega šefa Joza Elektronika do aranžmajev terenskih posnetkov Nine Hlebec. Hiti za vsako priložnost, skratka. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Bernarda Conič

    30. 3. 2018  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Dogodki

    Ross iz Prijateljev

    Generacijski profil obiskovalcev petkovega dogodka v ljubljanskem klubu K4, na katerem je v osrednji vlogi nastopil londonski producent Ross From Friends (kar v prevodu pomeni Ross iz Prijateljev), zaradi njegovega imena ni bil nič drugačen kot običajno. Med zbranimi je bilo pač več takih, ki takrat, ko je Ross v tretji sezoni ene najbolj priljubljenih TV-serij Prijatelji redefiniral pomen partnerske pavze, še niso niti shodili, kot tistih, ki so si leta 1994 ogledali njeno prvo epizodo. Navsezadnje se je v letu, ko je serija prvič prišla na zaslone, rodil tudi Felix Weatherall, ki je ob izidu svoje prve plošče pred tremi leti postal znan kot Ross From Friends. Novo ime mu pristaja. Zaradi tematskih iztočnic, ki jih išče v pop kulturi prejšnjega stoletja, in zaradi izraza, s katerim se naslanja na zapuščino elektronske plesne glasbe iz osemdesetih in devetdesetih. To je dokazal tudi v petek, ko je s svojo glasbeno nostalgijo povsem očaral polno »štirko«. Več