MLADINA Trgovina
  • Izak Košir

    8. 12. 2016  |  Družba

    Nekaj, kar daje občutek, da je resnica, vendar to ni nujno res

    Združenje sestavljavcev oxfordskih slovarjev je za besedo leta 2016 izbralo post-truth oziroma postresnico. Definicija te besede je opis okoliščin, v katerih imajo na javno mnenje objektivna dejstva manjši vpliv kot čustva in osebno prepričanje posameznika. Beseda je bila izbrana v letu, ko so Britanci na referendumu izglasovali brexit, Američani pa so za predsednika izvolili republikanca Donalda Trumpa. Svet se je nedvomno spremenil, populizem ima vedno večjo moč, postresnica je torej nekaj, na kar se bomo morali navaditi, izraz pa se bo po vsej verjetnosti začel večkrat pojavljati v pisani in govorjeni besedi. Več v članku Resnica po letu 2016

  • Damjana Kolar

    8. 12. 2016  |  Kultura

    Deset kulturnih dogodkov od četrtka do nedelje

    Izbor dogodkov od 8. do 11. decembra. Več

  • Vanja Gligorović

    7. 12. 2016  |  Družba

    Začetek družbenega eksperimenta

    »Ta trenutek je slovenski parlament najboljše digitalno analiziran na svetu, s tem pa se je začel družbeni eksperiment – ali lahko takšna analiza oziroma vpogled v delo Državnega zbora naredi državljanke in državljane bolj aktivne?« S tem vprašanjem je Filip Muki Dobranić, eden izmed ustvarjalcev in predstavljalcev Parlametra zakjučil slovesno odprtje projekta v polni dvorani Stare elektrarne.  Več

  • Darja Kocbek

    7. 12. 2016  |  Družba

    Minimalizem ali kako smiselno zmanjševati in ne nesmiselno trošiti

    Milena Glimbovski je pred dvema letoma v Berlinu skupaj s Saro Wolf odprla prvo trgovino za prodajo izdelkov brez embalaže. Odvečnih stvari se izogiba tudi v zasebnem življenju. Nazadnje je odpovedala svoje termine. Prejšnji teden je bila bolna, ker v tem tednu, ko se je vrnila v službo, ni želela delati 60 ur, je odpovedala vse termine, je povedala v pogovoru za Die Zeit. Več

  • Damjana Kolar

    7. 12. 2016  |  Kultura

    Z Air Mladinsko na poti do Farga

    V Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani bodo 12. decembra ob 19.00 premierno uprizorili predstavo o letenju z naslovom Človeški faktor, ki je nastala po besedilu irskega dramatika Busha Moukarzela in v režiji Matjaža Pograjca. Podobno kot pri drugih tekstih si je avtor tudi pri Človeškem faktorju vzel za izhodišče resničnost, a ga pri tem niso zanimale specifične zgodbe resničnih ljudi, temveč to, kaj za neko družbo pomeni pojav nečesa nerazložljivega, nekega skrajnega dogodka in kako se družba na to odzove.  Več

  • Darja Kocbek

    6. 12. 2016  |  Družba

    Medijske mreže in neenakost

    Ljudje po vsem svetu ne glede na to, kje živijo, večinoma ne znajo več živeti brez naprav, ki jim omogočajo medsebojno povezovanje in komunikacijo. Ta povezanost ima velik vpliv na družbeni napredek in globalno pravičnost. Enako velja za medije in informacijsko infrastrukturo, od katere je odvisen sodobni povezani svet. Tako kot se ekonomski modeli, katerih temelj sta trg in potrošnja, širijo v vse več svetovnih regij in prodirajo v vse več sfer vsakdanjega življenja, logika korporacij vse bolj zavzema medije in digitalne platforme. Več

  • Klemen Košak

    2. 12. 2016  |  Mladina 48  |  Politika

    Vrača se »praznik mačka«

    To zimo sta božič in prvi dan novega leta na nedeljo, zato so se verjetno številni delavci s še večjim razočaranjem spomnili, da je bil nedavno tudi 2. januar dela prost dan. Te občutke je v torek največja vladna stranka odpravila. Vodja poslanske skupine SMC Simona Kustec Lipicer je napovedala, da bo 2. januar prvič po letu 2012, ko ga je delovnega naredila vlada Janeza Janše, spet dela prost. Več

  • Vanja Gligorović

    4. 12. 2016  |  Politika

    Prek skritega lastništva do pranja denarja in financiranja terorističnih skupin

    Poročilo Transparentno dejansko lastništvo ocenjuje slovenski zakonodajni okvir transparentnosti dejanskega lastništva kot zelo močan, a dodaja, da je takšna ocena pričakovana, saj se je pred izidom poročila v slovensko zakonodajo implementirala četrta evropska direktiva za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma iz lanskega leta. Vprašljiva je predvsem učinkovitost nadzora nad izvajanjem nekaterih novimi zakonskih obveznosti, ki jih predvideva slovenski zakon, menijo na Transparency International Slovenia. Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma je v veljavo stopil pred dobrima dvema tednoma. Več

  • Pod pragom tveganja revščine živi skoraj vsak šesti starostnik, starejši od 65 let

    Lani je prostovoljka, ena izmed tistih, vključenih v projekt Starejši za starejše, v Ljubljani opravljala rutinsko anketiranje starostnikov in pri tem naletela na moškega, ki mu je s svojim obiskom po vsej verjetnosti rešila življenje. Prostovoljka je, kot vsako leto, od koordinatorke projekta Starejši za starejše Ljubljanske regije dobila svoj del seznama občanov, starejših od 69 let. Poleg imen je dobila tudi naslove, da jih obišče na domu in s kratko anketo preveri, kako živijo. Prvi obisk je sicer namenjen predvsem temu, da prostovoljec starostnika spozna, se z njim pogovori in presodi, v kakšnem stanju je. A ko je naša prostovoljka potrkala na vrata manjšega stanovanja v Ljubljani, je doživela neprijetno presenečenje. Standardna pomoč v obliki pogovora ali prevoza do trgovine v tem primeru ni zadoščala: starejši gospod, ki ji je odprl, je bil komaj še pri življenju. Več v članku

  • Damjana Kolar

    6. 12. 2016  |  Kultura

    Umetnost po postmodernizmu

    V Narodnem muzeju Slovenije (Metelkova) v Ljubljani bodo danes, 6. decembra ob 19.00 odprli razstavo z naslovom Druga eksplozija - 90. leta, na kateri bodo prvič predstavljene radikalne prakse vizualne umetnosti devetdesetih v Sloveniji. Razstavljeni bodo koncepti, objekti, skulpture, instalacije, video dela, spletni projekti, fotografije, zvočni projekti, knjige in časopisi umetnika ter tiskovine in originalna dokumentacija. Na razstavi sodelujejo: Jože Barši, Vuk Ćosić, Maja Licul, Marko Peljhan, Alenka Pirman, Tadej Pogačar, Marjetica Potrč, Marija Mojca Pungerčar, Franc Purg, Anja Šmajdek, Nika Špan, Apolonija Šušteršič, Janja Žvegelj. Kustos razstave: Tadej Pogačar Več