MLADINA Trgovina
  • Borja Močnik

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  Za naročnike

    Klan v ospredju: Wu-Tang Clan

    Leta 1993 je Billboard kot največji glasbeni hit v umetni kategoriji »hiphop« pribeležil komad Informer kanadskega reggae izvajalca Snowa. Hardcore rap zanesenjaki se temu lahko le kislo nasmejejo. Po prodaji plošč so hiphopu tisto leto gladko kraljevali izvajalci z zahodne obale ZDA. Leta 1993 je bila daleč, daleč najbolje prodajana hiphop plošča Doggystyle Snoopa Doggyja Dogga. Na drugem mestu se je znašla plošča skupine Cypress Hill s trikrat manj kupci. Več

  • Goran Kompoš

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    .čunfa: Venture

    Po dveh lanskih ploščah, ki sta ga izstrelili na domače (ob)klubsko prizorišče, se koprski beatmaker zdaj vrača z najbolj izrazno zaokroženim izdelkom, ki hkrati prinaša rahel odmik tako v razpoloženju kot estetiki. Osnovi novih štirih skladb sicer ostajata ritmično premetavanje in uživaški downtempo, precej večji poudarek pa je tokrat na melodiki zazankanih strunskih vzorcev, ki močno spominja na eksotične (latinsko ameriške) instrumentalne hiphoperske avanture varovancev kultne miamijske založbe Botanica Del Jibaro. Dobijo pa te na plošči Venture precej sodobnejšo, tudi z aktualnimi basovskimi muzikami zaznamovano podobo, s katero .čunfa utrjuje svoje mesto med najzanimivejšimi domačimi beatmakerji. Instrumentalni hip hop za sladokusce. Več

  • Borka

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Mount Kimbie: Love What Survives

    Dvojec Mount Kimbie so z le peščico izdaj za pasom hitrostno proglasili za eno ključnih imen britanskega »novega« zvoka elektronike ali »post dubstepa« – bolj primernega izraza se pač niso spomnili. To je bilo leta 2010. Po precej odmevnem prvencu in preveč pevsko razpoloženem nadaljevanju je sledila štiriletna založniška pavza. Na tretjem albumu tandem vokalne hakeljce prepusti profijem: z Jamesom Blakom, Kingom Krulom in Andreo Balency je v preteklosti že sodeloval, z Mico Levi pa zdaj prvič. Love What Survives se sicer deloma ujame v zanko trenutnih »študiramo krautrock in new wave« trendov, a bendovska forma vseeno brenka in tipka celovito ter sklenjeno. Post-Kimbie? Več

  • Veljko Njegovan

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Queens of the Stone Age: Villains

    Zadnjo ploščo kalifornijskih puščavskih stoner rockerjev je produciral britanski DJ, glasbenik in producent Mark Ronson, kar bi lahko odvrnilo marsikaterega pravovernega oboževalca skupine, vendar ni razloga za preplah: Josh Homme in druščina se vračajo z več kot svežo zbirko novih skladb, ki se iz puščavskega podtalja vse bolj premikajo v mainstream. Na novem albumu je čutiti, da se je Homme v preteklih letih družil in soustvarjal z različnimi personami iz sveta popularne glasbe (Iggy Pop, Dave Grohl, Alex Turner, Elton John ... ), saj so značilni kitarski riffi obogateni z marsikaterim novim elementom, ki QOTSA predstavi kot polnokrven in zrel rock’n’roll bend. Pestro in ritmično. Več

  • Goran Kompoš

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    LCD Soundsystem: American Dream

    Newyorški plesni pankerji, s poveljujočim Jamesom Murphyjem za krmilom, so s tremi ploščami, objavljenimi med letoma 2005 in 2010, pustili neizbrisen pečat v glasbenem dogajanju novega tisočletja. S svojo glasbo so močno vplivali na podobo indie rocka, indie elektronike in vsega, kar se je znašlo vmes, ter mimogrede posneli nekaj hitov, ki so končali na mnogih lestvicah najboljših komadov. Murphy je, vsaj za generacijo X, postal sinonim za »kul«. Zaradi producentskih veščin so ga lovili številni glasbeni somišljeniki, za svoj zadnji album tudi David Bowie, sicer eden Murphyjevih največjih glasbenih vzorov. Ko so LCD Soundsystem leta 2010 najavili razhod in s poslovilnim koncertom razprodali Madison Square Garden, se je zdelo, da si boljšega konca ne bi mogli izmisliti. No, pet let pozneje, menda na Bowiejevo pobudo, je Murphy zasedbo reaktiviral in posnel nov album American Dream, s katerim so se LCD Soundsystem prvič znašli na vrhu Billboarda. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Sebastijan Iskra

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Sporočilo ali provokacija?

    Lani so ob izidu njenega raperskega prvenca 1992 (letnica njenega rojstva) Destiny Frasqueri alias Princess Nokii mnogi napovedali vzpon med hiphop zvezdnice, toda najbrž si je le malokdo mislil, da se bo to zgodilo tako rekoč čez noč. In to kljub temu, da s svojimi (radikalnimi) feminističnimi stališči močno polarizira občinstvo. Moško dominantna hiphoperska skupnost je ne mara, bojda zaradi njene emsijevske tehnične nedovršenosti. Se pa zdi, da je to bolj kot ne krinka za njihovo nelagodnost ob poslušanju Nokijinih rim in spremljanju njenega aktivizma, s katerim podpira ženstvenost, queerovstvo in transspolnost. Resda se tega loteva precej klišejsko, pogosto tudi kontradiktorno, kar pa ne pomeni, da so vprašanja, ki jih odpira, zato kaj manj aktualna. To ne nazadnje potrjujejo tudi njeni koncerti, na katerih v ospredje pridejo ženske. Na odru in pod njim. Več

  • Petra Tihole

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Waxahatchee & Allison Crutchfield and the Fizz

    Waxahatchee je glasbeni projekt Katie Crutchfield, indi folk glasbenice iz Birminghama v Alabami, ki svoj zvok lo-fi estetike z začetka ustvarjanja prepričljivo nadgrajuje v zadržano, a učinkovito različico neodvisne kitarske pop glasbe. V živo njen nastop okrepijo tri glasbenice. Med njimi je njena sestra Allison, ki se bo na koncertu predstavila tudi s svojim bendom Allison Crutchfield and The Fizz, s katerim je na začetku letošnjega leta izdala prvenec Tourist in This Town. Dvojna doza indi folka sester Crutchfield, torej. Več

  • Petra Tihole

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    CoFestival, več lokacij, Ljubljana

    Iz obsežnega programa mednarodnega festivala sodobnega plesa gotovo ne gre zamuditi predstave Bum teles avstrijske koreografinje Doris Uhlich, Elvedona grškega koreografa Christosa Papadooulosa in predstave Ponavljalec, v kateri nas nemški koreograf Martin Nachbar sooča s spremenljivostjo družinskih odnosov. V predstavi Zlivanje hrvaške koreografinje Barbare Matijević in italijanskega dramaturga Guiseppeja Chica s pomočjo vmesnika nastopi hibridno telo, sestavljeno iz slikovne reprezentacije in materialnega telesa. Jefta van Dinther, ki ga na festival vabijo že nekaj let, pa prihaja s predstavo Drobir, enim najreferenčnejših sodobnoplesnih solov zadnjih let, za katerega bi bilo resnično škoda, da ga ne bi videli. Več

  • Petra Tihole

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Bojan Golija, Umetnostna galerija Maribor, Maribor

    V Mariboru bo od tega petka na ogled prva velika posthumna razstava del priznanega slovenskega grafika in likovnega pedagoga Bojana Golije. Iz njegovega umetniškega opusa, ki obsega okoli 4000 likovnih del, so za razstavo izbrali 150 originalnih grafik in risb iz zbirke Umetnostne galerije Maribor in umetnikove zapuščine, mnoge od njih bodo prvič predstavljene javnosti. Razstavljena bodo tista dela, ki izpričujejo doslej manj poudarjeno kompleksnost umetnikovega ustvarjanja, ki se razteza prek šest desetletij. Prvo javno vodstvo po razstavi bo dan po odprtju, v soboto, 16. septembra, ob 11. uri. Vodila bo kustosinja razstave Gaja Golija. Več

  • Stanka Prodnik

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  TV  Za naročnike

    Cenene varjante

    Nacionalka nam je v ponedeljek predvajala soočenje podpornikov in nasprotnikov zakona o drugem tiru. Če smo se iz tovrstnih predreferendumskih soočenj česa naučili, je to, da kdor se zadnji smeje, se najslajše smeje. Spomnite se zasedbe, ki je bila proti družinskemu zakoniku: kako histerično se ji je posmehovala urbana liberalna manjšina, ki si rada domišlja, da je središče sveta. Zakon je seveda padel, na koncu pa so se smejali tisti obrazi, ki smo si jih lahko ogledali tudi v ponedeljek. Na tem mestu si ne jemljemo radi pravice do napovedovanja prihodnosti, a vendarle si bomo tokrat drznili trditi, da bo zakon padel, saj je normalen gledalec ob soočenju kvečjemu zavzdihnil, da se tega ne gre, in ugasnil televizijo. Več