• Veljko Njegovan

    19. 9. 2014  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Xaxaxa: Sami maži i ženi

    V makedonski punk-rock zasedbi Xaxaxa deluje večji del znane skopske zasedbe Bernays Propaganda, a tokrat se jim je pridružil še Deni Krstev, kitarist skopskega benda Fonija. Neposredna družbenokritična besedila in klasična punkrockovska drža, ki so zaznamovali prva dva albuma, so tudi tokrat v ospredju, le da se je skupina nekoliko odmaknila od hitrejših ritmov in spremenila splošno zvočno sliko, ki je sicer spet zgrajena na kitarah, a tudi na veliko čistejšem vokalu, kar jo precej bolj približa postpunku. Družbenokritično držo poudarijo zvočni posnetki iz makedonskega filma Najdolgiat pat (1976), pa tudi posnetki jugoslovanskih nogometnih komentatorjev iz osemdesetih let. Sveže.

  • Goran Kompoš

    19. 9. 2014  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Earth: Primitive and Deadly

    Legendarni (ob)seattelski mogočneži iz skupine Earth so si v zadnjem desetletju ustvarili sloves benda, ki iz plošče v ploščo brezkompromisno sledi raziskovalnim vzgibom. No, ker si albumi sledijo kot po tekočem traku (Primitive and Deadly je tretji /+album v štirih letih) in ker raziskovanje poteka v zelo subtilnih detajlih zvoka, teksture in prostora, spremembe verjetno opazijo le še najbolj goreči privrženci. To ni nujno slabo, toda hkrati se pojavlja vtis, da se zasedba vendarle nekoliko preveč ponavlja. Je pa res, da Primitive and Deadly kljub vsemu prinaša opaznejši zasuk. Po osemnajstih letih je to prvi album, na katerem slišimo vokal, ob nekoliko manj znani pevki Rabii Shaheen Quazi tudi glas samega Marka Lanegana. Užitkarjenje za mazohiste.

  • Borka

    19. 9. 2014  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Banks: Goddess

    Mlada kalifornijska pevka Banks se je v lovu za britanskim zvokom »novega«, hladnega, tudi elektronskega r&b-ja zatekla prav, hja, v Veliko Britanijo. Tamkajšnja založba ji je v navezi z večinoma tamkajšnjimi producenti pomagala pri udobni namestitvi v nišo, ki gre trenutno za med. Sintetični bobni, baladni klavirji, opiranje na afroameriško popersko izročilo devetdesetih let, obilica epskih trenutkov. Veliko prostorskih efektov. Pretežna melanholija. Ja, Banks hoče zveneti točno tako kot FKA Twigs, Weekend in Sampha. Razlike so kozmetične in prvenec mlade Američanke je žal eden tistih koščkov trendovske scene, ki ne štrlijo ven. Ne izstopa in se celo vleče. Plošček Goddess je dokaz, da se je mikrožanr že (hitro) kanoniziral. Varna generika.

  • Goran Kompoš

    19. 9. 2014  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Umek: Rhythmia

    Domačega didžeja in producenta Umeka smo glasbeni kritiki dolgo ignorirali. Morda po krivici, toda res je tudi, da je v več kot dvajsetletni karieri album Rhythmia šele njegov četrti »pravi« dolgometražec.