-
26. 9. 2014 | Mladina 39 | Kultura | Plošča
Kaj se zgodi, ko se zberejo štirje mladci iz Leedsa in v domačem studiu posnamejo zavidanja vreden albumski prvenec pri svoji založbi in s svojimi sredstvi? Zgodi se še en triumf ideologije »naredi sam«, tako navzoče na prehodu iz sedemdesetih let v osemdeseta, sedaj pa se vrača z vsemi dobrotami, ki jih je prinesel tehnološki napredek. Toda Adult Jazz ni skupina, ki glasbeni izraz gradi na dosežkih polpretekle zgodovine popularne glasbe, temveč bend, ki izhodiščno pop formo komadov postavi na glavo s pogostimi prehodi in obrati, v katerih prevladujejo eksperimentalni vokali, kitare in nenavadni ritmi po zgledu skupine Dirty Projectors ali kake poznejše stvaritve zasedbe Talk Talk, vendar z drznejšo držo. Obetavno.
-
26. 9. 2014 | Mladina 39 | Kultura | Plošča
Različni izvajalci: Klubski maraton 14
Klubski maraton je eden najpomembnejših podpornih stebrov mlajših izvajalcev pri nas. Ne samo na margini in ne toliko zaradi promocijskih strategij ali omogočanja studijskih mešetarjenj. Pomembneje je, da izbrani bendi, laptopkarji in samotarji dobijo terenske izkušnje, saj jih Maraton porine v klubovje širom po državici. Decentralizirano, na kar dvaindvajset lokacij! Letošnji izbor izvajalcev je primeren: Koala Voice, Your Gay Thoughts, Skeletonium, 12, Akami, HillbillyWithAChainsaw. Šest imen, šest popolnoma različnih slogov. Od kitarskega dratanja do elektronskih slogomešalcev in bizarnega kantavtorstva. In kaj je skupna točka izbranih? Ni je. Razen tega, da so vsi pravilna odločitev. Nekaj se le premika.
https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/playlists/48317671&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true
-
26. 9. 2014 | Mladina 39 | Kultura | Plošča
Jozef Van Wissem/SQÜRL: Only Lovers Left Alive
Življenje vampirjev je danes bolj samotno kot kadarkoli prej. Vampir režiserja Jima Jarmuscha iz njegovega zadnjega filma Večna ljubimca si noči krajša z ustvarjanjem bluesovskega drona, kulise za opustošeni Detroit, fetišistično zbira stare kitare in redke inštrumente, si v kakšni zakotni ulici Tangierja ogleda koncert eterične maroške pevke ter iz spomina privleče še kakšen baročni in transilvanski zvočni okras. Ko se na vse skupaj prilepijo še slike, meja med filmom in glasbo izgine, Jarmusch pa s svojim bendom SQÜRL in sodelavcem, nizozemskim minimalistom Van Wissmom v Cannesu mimogrede pobaše nagrado za najboljši soundtrack. Jim Jarmusch, aktivni udeleženec newyorške punk scene s konca sedemdesetih let, je vedno dobro razumel vlogo filmske glasbe.
-
26. 9. 2014 | Mladina 39 | Kultura | Plošča
Trickyja ali v najnovejšem primeru Adriana Thawsa (to je njegovo pravo ime) dobro poznajo vsi ljubitelji trip hopa, glasbenega žanra, ki se je na začetku devetdesetih let pojavil v britanskem Bristolu in pozneje postavil temelje za razvoj številnih elektronskih žanrov. Umetniška klika, ki je takrat delovala v bristolskem umetniškem kolektivu The Wild Bunch Soundsystem, nam je predstavila Massive Attack, hkrati pa tudi Trickyja, ki se je po nekaj letih odločil za samostojno glasbeno kariero.