antika / Tacit: Pogovor o govornikih, Agrikola, Germanija

DZS, Ljubljana 2004, 4.900 SIT

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 33, 19. 8. 2005

Slovensko-latinska izdaja treh del rimskega zgodovinopisca.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 33, 19. 8. 2005

Slovensko-latinska izdaja treh del rimskega zgodovinopisca.

Branje dva tisoč let starih tekstov, ki so bili namenjeni povsem drugim bralcem, z drugačnim miselnim horizontom in izkušnjami, je seveda lahko nadvse zamotano. Pa vendar, ko Tacit pripoveduje zgodovino govorništva rimske dobe, prikazuje poklic, ki je veliko širši od današnjega. Antični govornik je nastopal v senatu, na sodišču, pred množico, lahko pa tudi v zasebnem pogovoru ali kot sogovornik nekoga, ki je k njemu prišel po nasvet. Bil je hkrati politik, odvetnik, govornik in psihoterapevt.

Ko opisuje vojskovodjo Agrikolo, nam slika portret tribuna, ki je vladal Britaniji, nam podaja njegove govore, s katerimi je bodril svoje vojake in popisuje njegove vojaške strategije. Pomenljive so njegove opombe, v katerih ima širok pregled, tudi na vojskovodjo, ki je v Germaniji uprizoril lažni triumf; na trgu je kupil množico sužnjev, jih preoblekel v ujete vojake in s tem dokazal veliko zmago.

Spis Germanija je še najbližji sodobnemu bralcu in sicer zaradi žanra, ki spominja na etnološka in antropološka dela, ki opisujejo življenja tujih ljudstev, njih navade in načine bivanja. Denimo kockanje, pri katerem so kockarji smrtno resni in trezni, a tako zagnani, da ob izgubi vsega imetja igralec kdaj zastavi celo samega sebe. Kdor izgubi, gre v prostovoljno suženjstvo. Toda zmaga je sramotna tudi za zmagovalca, saj ta sužnja ne obdrži, ampak ga proda naprej.

Skratka, knjižno bogastvo antike.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: