1. 9. 2003 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Alexander Von Schlippenbach Trio: Pakistani Pomade
CD, Atavistic/FMP 2003(1972); distribucija Statera
Lani se je v Mariboru ponudila redka priložnost za soočenje z evropskim svobodno improvizacijskim triom par excellence. Toda ponatis albuma iz leta 1972 za znano svobodnjaško "hišo" in "nišo" - berlinsko FMP (Free Music Production) - prejkone zbuja skomine po silovitosti, s katero sicer trije še vedno radi postrežejo. A obenem tudi bije plat zvona, saj vas ravno vrli Berlinčani v popolnih finančnih zadregah, a tudi v boju in obupu za evropsko freejazzovsko dediščino, danes opominjajo, da je sicer zbankrotirano mesto Berlin skorajda popolnoma odpovedalo pri finančnih injekcijah za letošnji Total Music Meeting, kjer se je porodilo toliko godbe, albumov, cedejk. Tudi na to nas opomni ponatis tega albuma za ameriško založbo Atavistic. Pravzaprav je kar pravi prvenec tria nemškega avantpianista Alexandra von Schlippenbacha, tedaj še izredno mladega, a noro inventivnega tolkalca Paula Lovensa in angleškega saksofonista Evana Parkerja. Za dvomljivce v možnost free-špila je Pakistani Pomade pravšnji zgodovinski dokument, ki ne izgublja. Narobe, ohranja vitalnost trenutka in - iz slušne izkušnje in sonične bližine evropske glasbene moderne, ameriškega sodobnega jazza, svobodne misli - ponuja intrigantno godbo, ki se dinamično lomi in sproti gradi v grozdih, nalaganju zvenskih plasti in prevprašuje "naš" pojem glasbenosti. Tedaj mladi in zreli muziki, po svoje pa po dolgoletnem stažu tudi ne od včeraj, so trosili muziko, da je veselje. In malce trpkosti ob dandanašnji vsesplošni amneziji ter pomanjkanju posamične in kolektivne energije, ki sta nujni pogoj za kakršnokoli godbotvornost, je zraven. Huda muzika.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?