23. 4. 2002 | Mladina 16 |
Fotografija na prestolu
Fotografije dosegajo visoko ceno - samo ne v Sloveniji
© Tomo Lavrič
V trenutni konjunkturi na mednarodnem umetnostnem trgu je med zbiralci gotovo največjega zanimanja in s tem tudi najbolj strmega cenovnega vzpona deležna fotografija. Medij, ki naj bi bil po svoji reproduktibilni naravi kar se da demokratičen, torej dostopen najširšim zbirateljskim in ljubiteljskim krogom, hkrati fascinira muzejske kustose, ki skušajo izbrskati redke primerke mojstrovin iz njegovega pionirskega obdobja, in povzpetniške (borza & dotcom) bogataše, ki za svoje razkošne urade mrzlično kupujejo orjaške povečave, pod katerimi so podpisani razvpiti sodobni ustvarjalci. Izstopajočih preferenc glede na čas nastanka posamezne stvaritve pravzaprav ni, lastnike menjajo tako zbledele dagerotipije kot dosežki zgodovinskih avantgard, klasika iz obdobja med svetovnima vojnama in fotografije avtorjev, ki so zablesteli v šestdesetih, sedemdesetih in osemdesetih letih minulega stoletja. Razlike so predvsem v cenah, ki se gibljejo od nekaj tisoč do več sto tisoč dolarjev, poznavalci razmer pa na avkcijah v kratkem napovedujejo celo preboj sedemmestnega števila v dolarskem znesku (pri neposredni prodaji naj bi se to že zgodilo, saj je menda ameriški zbiralec John Pritzker za Man Rayeve Steklene solze v galeriji Pace-MacGill že pred tremi leti odštel več kot milijon - druga dva primerka istega motiva imata pevec Elton John in newyorški Muzej moderne umetnosti).
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?