8. 12. 2003 | Mladina 49 | Kultura
Ni ga čez kratke razstave
fitness&wellness
Pogled s priporočenega gledišča
© Miha Fras
Že to, da na sporedu ni nizkoproračunskega videa ali načrtov za razstave, zadnje čase zadostuje za obisk nekdaj pogumne in prodorne galerije Škuc, posebej, če tiskovine vabijo v "fitness center, katerega namen je predstavitev "pravilnega" dojemanja umetnosti" in je iz njih razbrati, da bo v galeriji poskrbljeno za osvežitev, atmosfero in celo hostese. A če Katarina Sević in Zita Majaroš, ki kot PP Group ustvarjata v Budimpešti, ne bi izrecno vabili v fitness center, bi ga bilo silno težko prepoznati, saj mu manjka predvsem tiste znojne, steroidne, zdravo samoljubne atmosfere. Namesto nje Novosadčanki nudita celice prosvetnega zavoda - sobo z videom, ki predstavlja priporočene jogijske poze za uživanje v umetnosti, sobo z na tla narisanimi pozicijami, kamor se moraš postaviti, da zavzameš pravo gledišče na "nevtralne umetniške eksponate" oziroma bela platna, projekcijsko sobo z enako označenimi sedišči in enako povedno projekcijo, hodnik z ogledali "za preverjanje naučenih pozicij" ter štant z le osnovne komunikacije sposobno hosteso, ki nudi bele čigumije, robčke in paličke za ušesa. Fitness&Welness center resda skuša s šalo in ironijo na račun aparatov tržišča, ki skrbijo za dojemanje umetnin, a šali bliskovito zrase dolga brada in je nazadnje, ko z borno minutažo ogledov izgubi boj za obiskovalstvo, le v komentar na pamfletu omenjene marginalne vloge umetnosti v družbi. Nemara pa je za tvorni prispevek Fitness&Wellness centra jemati v kot iz Mile povzetem vprašalniku priobčeno klasifikacijo, ki deli vizualno umetnost na abstrakcijo, akcionizem, konceptualizem, land art, nove medije, video in angažma. Sodobno!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?