Neža Mlakar, STA

 |  Svet

V Evropi bo vpoklicanih 8,5 milijona dizlov

Nemški avtomobilski koncern Volkswagen bo moral zaradi škandala z manipuliranjem testov izpušnih plinov izvesti največji vpoklic vozil v zgodovini podjetja – na servise bo moralo kar 8,5 milijona evropskih vozil. Prvi mož koncerna prizadetim kupcem obljublja transparentnost in pravi, da si bodo močno prizadevali za vrnitev zaupanja.

Po svetu naj bi bilo s sporno programsko opremo opremljenih kar 11 milijona dizlov. Največ je Volkswagnov, nekaj pa tudi znamk Audi, Seat in Škoda. Sicer pa se še natančno ne ve, kakšna bo natančna končna številka vpoklicev, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

O Volkswagnovi kršitvi okoljske zakonodaje in posledicah smo v Mladini že pisali. Podjetje je izdelalo računalniški program, ki omeji izpuste škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se omejitev izklopi. To je na ameriškem trgu počelo sedem let, dokler ga niso ujeli okoljevarstveniki, ki so želeli s testiranjem emisij dokazati, da so lahko tudi dizelski motorji prijazni okolju, in spodbuditi ostale proizvajalce, naj sledijo Volkswagnovemu vzoru. Mednarodni svet za čisti transport je kmalu odkril, da vozila v resnici med vožnjo v ozračje izpustijo 40 odstotkov več škodljivih snovi, kot to dovoljujejo standardi Agencije za zaščito okolja (EPA). Prodaja Volkswagnovih vozil je bila v ZDA ustavljena, odpoklicali pa jih bodo pol milijona. Pisali smo tudi o tem, da se bo glavni izvršni direktor ameriškega Volkswagna zagovarjal pred kongresom.

V Nemčiji bo na servise potrebno poklicali 2,4 milijona vozil, je sporočil nemški urad za motorna vozila (KBA). Vpoklic pa bo za lastnike spornih vozil obvezen in ne prostovoljen, kot je bilo v nekaterih drugih primerih. KBA bo bdel nad izvajanjem tega programa, ki se bo predvidoma začel v začetku prihodnjega leta in potekal več mesecev. Prvi mož koncerna Matthias Müller je v zvezi z omenjeno odločitvijo KBA pisal nemškemu ministru za promet Alexandru Dobrindtu, da to zdaj »odpira možnost, da EU doseže enotne predpise v vseh državah članicah« glede standardov. Müller je prizadetim kupcem obljubil vso transparentnost in da si bodo »močno prizadevali za vrnitev zaupanja«.

Preiskave v zvezi s škandalom se sicer odvijajo tudi v drugih državah. Italijanska policija je preiskala sedež Volkswagna v Italiji, pa tudi sedež proizvajalca prestižnih športnih avtomobilov Lamborghini, ki je v lasti nemškega koncerna. V preiskavi se je znašlo šest vodilnih menedžerjev italijanske podružnice Volkswagna, med njimi predsednik uprave Massimo Nordio ter Luca De Meo, vodja marketinga in prodaje Audija, ki je prav tako del Volkswagnovega koncerna.

V Mladini si lahko preberete tudi, kako so se na Volkswagnov škandal odzvali v Zvezi potrošnikov Slovenije. V ZPS obsojajo dosedanjo neaktivnost Ministrstva za infrastrukturo. Menijo, da bi bilo na evropski ravni nujno čim prej spremeniti način testiranja porabe in izpustov ter hkrati poskrbeti za ustrezen nadzor, ki ga do zdaj sploh ni bilo. V Sloveniji bo vpoklicanih nekaj manj kot 35 tisoč vozil.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.