Deja Crnović

 |  Mladina 24

SPEM prevzel predvolilne napovedi

Letos za TV Slovenija volitev ne spremlja Valicon

Na RTV-ju zmaguje SDS

Na RTV-ju zmaguje SDS
© www.rtvslo.si

Javnomnenjske ankete so v predvolilnem času eno bolj priljubljenih orodij za napovedovanje volilnih rezultatov, opravljanje te naloge za javno televizijo pa že skoraj prestiž, saj to za agencijo pomeni pogostejše pojavljanje v medijih. In če je vsa ta leta za TV Slovenija meritve opravljal Valicon, prej pod imenom Cati, je letos (presenetljivo) prišlo do zamenjave. Predvolilne ankete in izvajanje exit pollov na dan volitev bo letos izvajal Interstat, kar so na TV Slovenija skoraj slavnostno oznanili v Dnevniku prejšnji teden.
Čeprav Interstat kot podjetje obstaja šele od konca marca, pa nikakor ne gre za novinko med raziskovalnimi agencijami. Interstat je namreč potomec Raziskovalnega oddelka SPEM Komunikacijske skupine, družbe, ki je leto po volitvah med svoje naročnike sprejela največje oglaševalce med državnimi podjetji, kot so Mobitel, Adria Airways, Zavarovalnica Triglav, NKBM, Petrol in drugi. Seveda vse strani zanikajo, da bi šlo za politično izbiro izvajalca anket. Na TV Slovenija so nam namreč povedali, da izvajalca vsakič izberejo na javnem razpisu, kjer pa je kar 60 odstotkov meril za izbor povezanih s ceno. Andrej Hernec, producent na TV Slovenija, zadolžen za tovrstne razpise, je potrdil, da sta se letos na razpis prijavila Valicon in Interstat, slednji pa je bil izbran zaradi boljše ponudbe, torej nižje cene. Zanimivo je, da se prav rezultati Interstata precej razlikujejo od rezultatov drugih raziskovalnih agencij. Po prvih meritvah za TV Slovenija vodi SDS, za njo SD, na tretjem mestu pa je presenetljivo LDS, za njimi SNS in na petem mestu Zares z 2,7 %. Sicer so precejšnja odstopanja med rezultati anket letos že stalnica, Darja Ivanuša iz Interstata na primer pravi, da so odstopanja tudi posledica »trenutne situacije, kjer sta dve najvišje uvrščeni stranki zelo izenačeni. Zaradi napake vzorca ni možno statistično značilno trditi, katera stranka vodi in kakšen je vrstni red ostalih strank. Zato je potrebno trenutne rezultate javnomnenjskih raziskav interpretirati izključno v luči trendov, se pravi skozi daljše obdobje. Prve trende naše raziskave bomo lahko ugotavljali šele konec tega meseca, ko bomo izvedli drugo raziskavo za RTV Slovenija«.
Kot pa nam je povedal Zenel Batagelj iz Valicona, bodo letos izkušnje iz exit pollov, torej meritev na voliščih, odločilne pri natančnosti ocen, kar pomeni, da bo obstoječe metodologije treba nadgraditi: »To pa zahteva veliko dodatne energije najboljših metodologov.« Prav tako bo treba povečati število volišč, zaradi česar Batagelj dodaja: »Exit polli so organizacijsko izredno zahtevni in nekdo, ki ga prvič izvaja, lahko hitro podceni stroške.« Zanimivo bo torej videti, ali je Interstat morda podcenil stroške svojega dela in kdo se zares moti v predvolilnih napovedih.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.