Urša Marn

 |  Mladina 32

Priprave na volitve v polnem teku

Stranke bodo kampanjo financirale tudi z bančnimi posojili

Začetek predvolilne kampanje

Začetek predvolilne kampanje
© Borut Krajnc

Po zakonu o volilni in referendumski kampanji stroški volilne kampanje za volitve v državni zbor ne smejo preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca. Ker je po podatkih MNZ trenutno registriranih 1.699.286 volilnih upravičencev, to pomeni, da je za kampanjo dovoljeno zapraviti največ dobrih 679 tisoč evrov. Ta znesek bodo dosegle ali se mu vsaj zelo približale samo največje parlamentarne stranke, manjše stranke pa bodo skromnejše. Ker volilna kampanja pomeni velik finančni zalogaj, jo bodo nekatere stranke financirale z bančnim posojilom. Tako bodo posojilo zagotovo najeli v SD, vendar se o višini še niso odločili. V NSi nameravajo za kampanjo porabiti pol milijona evrov, pri čemer bodo 300 tisoč evrov pokrili s posojilom. V SNS naj bi za kampanjo porabili približno toliko kot pred volitvami leta 2004, torej med 120 in 130 tisoč evrov, najeli pa bodo 60 tisoč evrov posojila. O najetju posojila razmišljajo tudi v SLS, čeprav naj bi predsednik strankinega nadzornega odbora Žare Pregelj tej potezi odločno nasprotoval, saj je stranki komaj uspelo odplačati stare dolgove. V Zaresu, LDS in Lipi najetja posojila vsaj za zdaj ne predvidevajo, v SDS pa na to vprašanje niso odgovorili. V Desusu naj bi za volilno kampanjo in druge stroške organizacijskih priprav pred volitvami porabili približno 200 tisoč evrov, posojila pa ne nameravajo najeti, saj je nadzorni odbor stranke izrecno odsvetoval kakršnokoli obliko zadolževanja.
Stranke bodo sredstva za kampanjo zbirale tudi s prostovoljnimi prispevki. Po zakonu o volilni in referendumski kampanji namreč posamezniki in podjetja kampanjo lahko financirajo do zneska desetkratne povprečne mesečne plače delavca v Sloveniji, torej do 12.847,90 evra v enem letu, anonimnost pa jim zagotavlja prispevek do zneska treh povprečnih mesečnih plač, torej do 3.854,37 evra. Seveda pa sredstva lahko podarijo samo tista podjetja, v katerih lastniški delež države ali občin ne presega 25 odstotkov. Med prvimi sta prošnje za donacijo podjetjem že razposlali SLS in SMS, ki bosta na letošnjih volitvah nastopili skupaj. Intenzivno pa prošnje razpošilja tudi Lipa.
Na storitve oglaševalskih agencij se bodo v svoji volilni kampanji oprli v SD, LDS in Zaresu. V SDS in SLS agencijo še izbirajo, preostale parlamentarne stranke, NSi, Desus, SNS in Lipa, pa bodo oglaševalsko kampanjo zasnovale same. Volilnemu štabu Zaresa bo pri oblikovanju kampanje pomagala agencija Original, kampanjo za LDS bosta zasnovali Futura DDB in agencija Korpus, ki jo vodi Stojan Pelko, Pahorjeva SD pa bo v letošnji volilni kampanji sodelovala kar s tremi agencijami. Strateško bo kampanjo usmerjala agencija Grey Ljubljana ob sodelovanju z ameriško agencijo Penn, Schoen & Berland Associates (vodi jo Mark Penn, dolgoletni marketinški guru bivšega ameriškega predsednika Billa Clintona), kreativne rešitve za SD pa bo pripravljala agencija Studio 37, ki jo vodi Jurij Korenc. Slednji je sodeloval tudi v predvolilnem štabu predsednika države Danila Türka.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.