Urša Marn

 |  Mladina 6

Gorenje dol, Revoz gor

V Gorenju se je že trideset delavcev odločilo za sporazumno prekinitev delovnega razmerja

Proizvodnja v Revozu

Proizvodnja v Revozu
© Borut Peterlin

Posledice gospodarske krize čedalje bolj občutijo tudi proizvajalci gospodinjskih aparatov. Tako je švedski koncern Electrolux lansko zadnje četrtletje zaradi občutnega zmanjšanja naročil končal s 44,2 milijona evrov čiste izgube, zaradi česar je že lani zaprl 4000 delovnih mest, do konca tega leta pa jih namerava zapreti še 3100. V težavah je tudi slovensko Gorenje, kjer je v celotni skupini zaposlenih približno 11.000 delavcev. Po mnenju uprave je obseg naročil prva dva meseca letošnjega leta za 20 do 25 odstotkov nižji kot v istem obdobju lani. Da bi se izognili množičnemu odpuščanju delavcev, so z novim letom prešli na 36-urni delovni teden, delavcem za deset odstotkov znižali plače, približno 225 delavcem pa družba letos ne bo podaljšala pogodb o zaposlitvi za določen čas. Hkrati je vodstvo Gorenja na Zavod za zaposlovanje vložilo prošnjo za pridobitev subvencije za skrajšani delovni čas. Ker je subvencijo mogoče pridobiti le pod pogojem, da družba v času prejemanja subvencije ne odpušča zaposlenih za nedoločen čas, se je uprava znašla tako, da je vsem delavcem ponudila sporazumno prenehanje delovnega razmerja. V zameno jim je obljubila denarno pomoč, višjo od siceršnje odpravnine ob odpovedi delovnega razmerja iz poslovnih razlogov. Za zdaj je dogovor o sporazumnem odhodu podpisalo okoli trideset delavcev, v upravi pa računajo, da jim bo sledilo še približno petdeset delavcev. Čeprav delavci s podpisom dogovora o sporazumni prekinitvi zaposlitve izgubijo pravico do uveljavljanja nadomestila za čas brezposelnosti, v sindikatu menijo, da gre za pošteno ponudbo, za katero se lahko zaposleni odločijo svobodno, sindikat pa jim pri dogovoru z upravo ponuja pravno pomoč.
Proizvajalci gospodinjskih aparatov se torej borijo za preživetje, razmere v avtomobilski industriji pa so se precej izboljšale, kar občutijo tudi v novomeškem Revozu. Preobrat se je zgodil po tem, ko se je več evropskih držav, med drugimi Francija, Avstrija, Italija in Nemčija, odločilo za uvedbo premij v višini 1000 do 2500 evrov, do katerih so upravičeni lastniki starih avtomobilov, če jih umaknejo iz prometa in si kupijo nov, ekološko manj sporen avtomobil. Z uvedbo premij in še nekaterih drugih ukrepov se je samo v Franciji prodaja avtomobilov decembra povečala za 30 do 40 odstotkov glede na november, za leto 2009 pa predvidevajo od pet- do desetodstoten dvig. Pričakovano se je najbolj povečala prodaja manjših avtomobilov. »Čeprav so bila predvidevanja še decembra dokaj črnogleda, smo v začetku letošnjega leta obdržali polovico nočne izmene in v prvem trimesečju predvideli tudi nekaj delovnih sobot, kar je zagotovo dobra novica za zaposlene in tudi za dobavitelje,« pravijo v upravi Revoza. Čeprav je sekcija za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Pahorjevi vladi že decembra poslala predlog za uvedbo subvencij, s katerimi bi ublažili zmanjšanje prodaje vozil na slovenskem trgu in pomagali trgovcem, se vlada na pobudo ni odzvala. Razlog za to je, da Slovenija tako rekoč nima svoje avtomobilske industrije.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.