Darja Kocbek

 |  Mladina 36  |  Ekonomija

Celo v dveh službah hkrati

Slovenske železnice, eno največjih podjetij v državi, že deset let nima vodje, ki bi se res lahko poglobil v poslovanje in probleme družbe

Goran Brankovič

Goran Brankovič
© Bobo

Razpisna komisija nadzornemu svetu za novega generalnega direktorja Slovenskih železnic predlaga Gorana Brankoviča. Nadzorniki bodo o njegovem imenovanju odločali v ponedeljek, 15. septembra. Predsednica komisije Branka Neffat pravi, da je člane komisije od vseh štirih kandidatov, ki so jih povabili na pogovor, najbolj prepričal s svojim programom in osebno predstavitvijo ter dosedanjimi izkušnjami na vodilnih delovnih mestih. Po neuradnih informacijah je res kandidat z ustreznimi referencami.
Goran Brankovič bo, če bo imenovan, prišel v podjetje, v katerem od leta 1999, ko je svoj šestletni mandat končal Marjan Rekar, nihče ni ostal na položaju cel mandat. Formalno so jih menjavali nadzorniki, dejansko pa seveda politika in sindikat. To sta počela tako, kot bi izbirala med potniki, ki so takrat, ko so spet rabili novega kandidata za vodenje družbe, prišli na postajo in so imeli na sebi obleko ustrezne barve. Eno največjih podjetij v državi zato že deset let nima vodje, ki bi se res lahko poglobil v poslovanje in probleme družbe, lahko izvedel razvojni in sanacijski program.
Rekarjev naslednik Igor Zajec je na železnice prišel z mesta državnega sekretarja na ministrstvu za promet, po slabih treh letih je nadzornemu svetu zaradi »nevzdržnih razmer, v katerih se je to javno podjetje znašlo po nekajletnem nesprejemljivem odnosu lastnika, vlade,« ponudil odstop. Nadzorniki so ga sprejeli. Septembra 2002 je generalni direktor železnic postal Blaž Miklavčič. Na položaju je zdržal le do začetka decembra 2004, ko ga je nadzorni svet, na predlog vlade, ki jo je vodil Anton Rop, razrešil. »Ugotovili smo odgovornost generalnega direktorja za nespoštovanje zakona o javnih naročilih,« je po več kot šesturni seji izjavil takratni predsednik nadzornega sveta Boris Živec, državni sekretar na ministrstvu za promet. Miklavčič je zatrdil, da osnovnih načel zakona o javnih naročilih ni kršil. »Na železnice sem prišel, ko je bila pred dobrima dvema letoma popolna zmeda. Nihče, ne z vladne strani ne iz hiše, ni vedel, kaj bi s tem sistemom naredili, zato je bilo treba ukrepati takoj. Današnji rezultati potrjujejo pravilnost vseh odločitev,« je pred razrešitvijo dejal Miklavčič. Na isti seji so nadzorniki za Miklavčičevega naslednika imenovali Živca.
Čez pol leta, junija 2005, je generalni direktor železnic povsem na podlagi kadrovske kombinatorike tedanje vladne koalicije postal župan Škofljice Jože Jurkovič. Po slabem letu dni je odstopil iz osebnih razlogov. Začasno ga je nasledil Branko Omerzu, namestnik generalnega direktorja. Od prvega aprila 2007 so vodenje železnic zaupali Petru Puhanu, ki je pred tem že zamenjal tri službe. Oktobra, še preden je utegnil dati odstopno izjavo, je odšel v četrto - za predsednika uprave časopisne hiše Delo in nekaj časa vodil celo obe podjetji.
Sedmi generalni direktor Slovenskih železnic v osmih letih je sredi novembra 2007 postal Tomaž Schara, ki je odstopil marca letos. Nasledil ga je župan Prevalj Matic Tasič, ki je podobno kot Puhan zraven še županoval. S funkcije se je poslovil že v začetku julija, ker se je po štirih mesecih vendarle odločil, da bo raje župan. In Slovenske železnice so spet dobile začasnega vodjo - tokrat člana nadzornega sveta Aleša Tavčarja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.