Borut Mekina

 |  Mladina 5  |  Politika

Ne črka »J«, ampak kar »PM Janza«

Na dan prihajajo novi dokumenti iz preiskave v zadevi Patria, ki dokazujejo Janševo vpletenost

Eno izmed največjih vprašanj pri aferi Patria je, zakaj je bilo treba za sklenitev posla izbrati drage posrednike, denimo podjetje Rotis Ivana Črnkoviča, ko pa je jasno, da Rotis nima proizvodnih zmogljivosti. Zakaj finska Patria pogodbe o nabavi osemkolesnikov ni podpisala kar neposredno s slovenskim obrambnim ministrstvom, kot je to storila npr. na Hrvaškem ali na Poljskem?
Slovensko ministrstvo za obrambo je doslej pojasnjevalo, da je tako želela Patria sama. Patria naj bi bila želela, da Slovenija podpiše pogodbo z njenim zastopnikom pri nas, podjetjem Rotis. Toda Delo je ta teden objavilo zapisnik sestanka, ki je 1. septembra 2005 potekal pri članu SDS Jožetu Zagožnu v prostorih Holdinga Slovenskih elektrarn, udeležili pa so se ga še Tone Krkovič, Ivan Črnkovič in predstavnik Patrie ter zapisnikar Reijo Niittynen.
V dokumentu piše, da je bil namen sestanka ugotoviti, katero podjetje bodo »predstavniki premiera Janše« predlagali, naj ga Patria izbere za svojega zastopnika v Sloveniji. O tem naj bi bila Patria Zagožna spraševala že marca 2005. Zagožen je na sestanku dal »zelo jasno informacijo«, piše, naj Patria ne izbere Rigelnikovega AC-Intercarja, saj naj bi to podjetje menda podpiralo bivšo vladno stranko, pa čeprav je AC-Intercar zastopnik Evropske aeronavtične obrambne in vesoljske agencije (EADS), ki je 27-odstotna lastnica Patrie. Tako so se dogovorili, da bo zastopnik Patrie Rotis.
To se je kasneje zares zgodilo. Pravzaprav je, kot je mogoče rekonstruirati, sestanek imel posledice že čez nekaj tednov. Od 22. do 25. septembra 2005 je bil v Gornji Radgoni 3. mednarodni sejem Sodobna vojska. Iz AC-Intercarja so potrdili, da se je tedaj za udeležbo finske Patrie na sejmu v Gornji Radgoni dogovarjala družba AC-Intercar, d. o. o., »vendar je Patria nekaj dni pred sejmom sporočila, da sodelovanje odpoveduje. Vse pogovore je vodil osebno tedanji direktor podjetja AC-Intercar, d. o. o., g. Marko Kryžanowski, zato nam druge okoliščine niso znane,« so sporočili iz AC-Intercarja.
Iz omenjenega dokumenta je mogoče razbrati še, kako naivni so bili posredniki, ki so o tajnih sestankih delali natančne zapisnike, kar kaže na kakovost dokazov, s katerimi razpolaga finska policija. V njih, kot je razvidno, ne nastopa zgolj črka J, ampak kar »PM Janza«, poleg tega ne gre več zgolj za načrt, kako priti do posla v Sloveniji, ampak za dogovore, pri katerih je kot posrednik nastopal Zagožen in ki so se kasneje uresničili.
Teh sestankov je bilo očitno še več. V uredništvo Mladine smo denimo dobili informacijo, da naj bi se bil Tone Krkovič sestal tudi s Franjem Bobincem, generalnim direktorjem Gorenja. Bobinac je povedal, da Toneta Krkoviča pozna: »Enkrat po pridobitvi posla in sklenitvi pogodbe s Patrio mi ga je med nekim srečanjem predstavil Ivan Črnkovič, direktor Rotisa, s katerim sta prijatelja. Med sproščenim druženjem mi je v pogovorih veliko povedal o dogajanju v času priprave na samostojno Slovenijo in moram reči, da zaradi vizionarskih in junaških dejanj v času obrambe našega osamosvajanja zdaj Krkoviča še bolj cenim.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.