Jure Erznožnik

 |  Mladina 36  |  Družba

Šaljivec z 800 milijoni ogledov

Petintridesetletnik pubertetniškega videza si oblačila kupuje na bolšjih trgih, kostume in rekvizite za prevare pa si sposoja. Ker mu je nekdanje dekle »zapustilo« 65-kilogramskega mešanca med rotvajlerjem, haskijem in bauceronom, zdaj pravi, da stanuje pri svojem psu in ne obratno.

/media/www/slike.old/mladina/francijaremi_gallard.jpg

Ste že kdaj pomislili, da bi se v električnem vozilu za golfiste, oblečeni v skafander, kakršne nosijo astronavti, pripeljali na igrišče za golf in na veliko začudenje igralcev začeli premikati zastavice ali pa, preoblečeni v kenguruja, koga porinili v bližnji ribnik? Ali pa, da bi v policijski kombi z odprtimi zadnjimi vrati z močnim natančnim udarcem poslali nogometno žogo, zavpili glasen goooooooooool, potem pa štorastim policistom, ko bi vas lovili, ušli po ulici tako, da bi mimogrede naredili še nekaj premetov in vseeno pravočasno izginili? Kaj pa, da bi se sprehodili mimo mestnega redarja v trenutku, ko ta piše kazen vozniku nepravilno parkiranega vozila, mu iz rok povsem hladnokrvno iztrgali blok z obvestili o prekršku in spet nekaznovano izginili? Rémi Gaillard iz Montpelliera v južni Franciji na vse našteto ni le pomislil, takšne in še celo vrsto drugih vragolij je tudi izpeljal. Pri tem so ga na veliko navdušenje spletnih oboževalcev prijatelji iz »tolpe« posneli in kratke filmčke objavili najprej na njegovi spletni strani, čez nekaj let pa še na straneh YouTube in v Franciji bolj priljubljeni Dailymotion, kjer je s svojimi klipi nesporni kralj po številu ogledov. Marc Eychenne, urednik pri Dailymotionu, je za neki francoski dnevnik potrdil, da gre za pravi fenomen: »Rémi je najodličnejši primer človeka, ki se je, potem ko mu tradicionalni mediji niso dali priložnosti, uveljavil na medmrežju. Poleg tega to počne že leta, ljudje ga poznajo, njegova legitimnost ni sporna.« Lani je s svojimi vragolijami imel po pol milijona ogledov na dan, na vseh treh spletnih straneh skupaj pa se število klikov približuje 800 milijonom!
Rémi, ki ima razposajenost že v priimku (gai = francosko vesel, radosten, gaillard = veseljak, burkež), bi bil, če ne bi počel tega, kar počne, precej vsakdanji francoski 35-letnik, sin ločenih tajnice in inženirja, ki sta se razšla, ko je bil star štiri leta, že vse življenje je brezposeln, maturo je moral delati kar štirikrat. Ko je hodil še v osnovno šolo, je v nekem tretjerazrednem klubu treniral nogomet, danes je ponosen predvsem na to, da hitro teče - to pri svojem »delu« namreč pogosto potrebuje. Ob koncu devetdesetih let, ko se je dokončno naveličal prodaje knjig in druge neuporabne krame od vrat do vrat, se mu je, ko so s prijatelji na neki televiziji gledali še enega od spodletelih poskusov »smešnih« oddaj s skrito kamero, porodila zamisel, da bi ljudi zabaval tako, da bi se norčeval iz policije, mestnih redarjev, jo zagodel trgovcem, komunalnim delavcem in pretental varnostnike ter sisteme varovanja na prireditvah in v televizijskih hišah. Takrat je prijateljem rekel: »Ta oddaja je dokaz, da lahko počneš karkoli in vseeno prideš na televizijo. Stavim, da nam lahko uspe isto, a veliko bolje.«
Rečeno - storjeno! Vse skupaj je bilo treba še posneti, objaviti na leta 2001 ustvarjeni spletni strani www.nimportequi.com (n'importe qui = francosko kdorkoli ali »kr eden«) in uspeh je bil zagotovljen. Njegov takrat izrečeni stavek se zdaj v rahlo spremenjeni različici pojavlja v vsakem objavljenem posnetku: C'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui, kar bi se v »slovenščini« glasilo nekako takole: Da bi postal kr eden, moraš početi kr neki. Logično, ne?

Od vsiljivca do šaljivca

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.