IK

 |  Mladina 35

Štetje gledalcev s prostim očesom

Na slovenskih stadionih se uporablja še starodavna tehnika štetja gledalcev

Mariborski navijači na tekmi MB Pivovarna Laško : Olimpija

Mariborski navijači na tekmi MB Pivovarna Laško : Olimpija
© Denis Sarkić

To, da so slovenski nogometni stadioni še vedno najbolj podobni vaškim igriščem kakšnih italijanskih ali angleških petoligašev, ni nobena skrivnost. Bolj skrivnostne stvari se dogajajo ob štetju gledalcev na prvenstvenih tekmah, saj noben stadion v Sloveniji, razen mariborskega Ljudskega vrta, ni opremljen z optičnimi čitalniki, ki preštejejo vso rajo, ki se pojavi na nogometni tekmi. Kljub vsemu so nogometne tekme še vedno najbolj obiskane ligaške športne prireditve. Prav zato se s številkami pogosto manipulira. Vsak seveda raje vidi, da je v poročilu po tekmi zapisano čim večje število gledalcev. Po tekmi Olimpija : Mura, ki je bila prejšnji petek na stadionu za Bežigradom, smo v časopisih prebirali poročila novinarjev, ki so našteli od 1500 do 2500 gledalcev. Razlika je torej očitna. Nihče ne bi opazil, če bi različne časopisne hiše objavile za kakšnih sto, ne pa za tisoč gledalcev različno število. In kje je razlog, da smo v Dnevniku prebrali, da je bilo za Bežigradom 2500 gledalcev, v Delu so jih našteli 1500, v Sportskih novostih 2000, v Večeru 2000 in na Teletekstu 1800? Ker je bežigrajski stadion tak, kakršen pač je, novinarji število gledalcev ocenjujejo s prostim očesom. Menda lahko izkušeni novinarji natančno povedo, koliko gledalcev je na posamezni tekmi, ker jih preprosto preštejejo. Tako tudi Grega Sever, poročevalec Dnevnika, ki jih je na tekmi naštel 2500, zaupa svojim očem. "Ker ne dajejo uradnih podatkov, moraš sam oceniti, koliko ljudi se zbere na tekmi." In kaj na vse skupaj pravijo pri Olimpiji? "Naš stadion nima števcev, zato ne moremo že pred začetkom tekme uradno objaviti, koliko gledalcev je na tekmi, poleg tega imajo otroci in ženske prost vstop. Na tekmi z Muro smo prodali 900 vstopnic, gledalcev pa je bilo okrog 2000," pravi direktor Olimpije Miro Gavez.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: