Gregor Cerar

 |  Mladina 28

Evropske avtocestne cestnine

Slovenski vozniki še vedno financirajo državo

Plačevanje cestnine

Plačevanje cestnine
© Denis Sarkić

Ena od značilnosti Slovenije je, da imamo skoraj najdražje cestnine in najslabše prevozne avtoceste, saj zaradi pobiranja cestnine nastajajo dolge kolone. V kratkem naj bi dobili celo še nekaj dodatnih cestninskih postaj. Zakaj cestnine in ne vinjete - to so pri Darsu že večkrat razložili, njihova razlaga pa je med prebivalci naletela na zgražanje in posmehovanje. EU se v svoji beli knjigi zavzema za pravično pobiranje cestnin, in to je le cestnina na kilometer oziroma toliko, kot prevozijo vozila, ne pa predplačilo za uporabo, kar je vinjeta. Minuli teden smo v finančnem dnevniku lahko prebrali precej grozljivo novico, da je EU letos aprila, torej pred uradnim članstvom Slovenije v EU, sprejela direktivo o plačilu cestnine po vsej Evropi, ki naj bi jo članice EU uvedle v 18 mesecih. Izkazalo se je, da gre le za tovorni promet. Države EU naj bi cestnine za osebna vozila uvedle med letoma 2008 in 2011 in naj bi začele razvijati sisteme, ki naj bi merili prevožene razdalje na mikrovalovih, na GSM/GPRS-tehnologiji in s pomočjo satelitske navigacije, ko bo vzpostavljen evropski satelitski sistem Magellan.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: