23. 4. 2002 | Mladina 16 | Politika
Boj za dobiček
Pasti novih gradenj ali kaj vse počnejo gradbena podjetja
PRIMER STOŽICE: Največ težav so imeli tisti, ki so sprejeli nadstandardno ponudbo, saj je ta dovoljevala nekatere spremembe po lastni želji.
© Marko Jamnik
Pred časom je vodilni človek enega največjih podjetij za inženiring pri nas Nestor Mankoč, direktor ZIL inženiringa, pojasnil: "V prodajni ceni kvadratnega metra stanovanja znaša cena zemljišča od 600 do 1200 nemških mark, odvisno, kako je bilo zemljišče pridobljeno. Potem sta tu še davek in komunalni prispevek in tako stane zemlja na kvadratni meter prodajne površine 1000 nemških mark ali več. Tisti, ki je zemljo kupil malo ceneje in se je nekako znašel, doseže ceno do 700 nemških mark, nižjega zneska najbrž nihče. Tisti, ki so prišli do zemlje po težji poti, zanjo ne morejo računati manj kot 1200 nemških mark. Potem so tu še izdelava, financiranje, inženiring, obresti vloženih sredstev. Zato naša gradbena podjetja s svojimi podizvajalci pri prodajni ceni 3000 nemških mark komaj 'pridejo skozi'." Torej se morajo tisti, ki hočejo zaslužiti, znajti pri nakupu prave lokacije ali pa pri gradnji uporabiti slabše in cenejše materiale. No, nekateri graditelji se znajdejo tudi tako, da kakemu izvajalcu ne plačajo ali pa kupci ostanejo brez plačanih stanovanj. Kako pa vse to na svoji koži občutijo kupci novih stanovanj?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?