25. 12. 2002 | Mladina 51 | Politika
Leto v filmih - 2002
Od vojne do cenzure in od Platine do Kolpe
Slovenski film leta: Platina 9th RMX
Če ste šli letos v kino, niste mogli spregledati, da smo v vojni. Hollywood nas je dobesedno zbombardiral z vojnami: z vojno-vojnimi, vojno-špijonskimi, vojno-holokavstnimi in vojno-terorističnimi filmi. Film Za sovražnikovo črto, v katerem sestreljeni ameriški pilot beži pred srbskim snajperistom, je učil, da NATO ogroža ameriško suverenost, da drugi nimajo pojma o vojskovanju, da je unilateralizem edina rešitev, da je sovražnik absolutno Zlo in da med vojnami ni razlike - vsako izkrcanje je izkrcanje v Normandiji. Ni čudno, da nas je Mel Gibson, revizija generala Custerja, v filmu Bili smo vojaki prepričeval, da je bila vietnamska vojna le vojna, "pravična" vojna, hja, kot II. svetovna vojna, v katero je bila Amerika prisiljena - Lovec na jelene, Apokalipsa zdaj, Full Metal Jacket in Vod smrti so že davno pokazali, da to ni res. Filma Hartova vojna in Glasniki vetra sta sicer s prstom pokazala na rasizem v ameriški vojski, toda da ne bi preveč tvegala, sta se zasidrala v globoki preteklosti, v času II. svetovne vojne, ne pa v sedanjosti, kjer je sidro vrgel Ridley Scott in v Sestreljenem črnem jastrebu pokazal, kako so Američani leta 1993 bežali iz Somalije, kako se je kirurška operacija, ki naj bi trajala le eno uro, prelevila v D-Day in kako z "izgradnjo nacije" tam niso uspeli. Scott je sicer zamolčal oba najbolj pikantna momenta, razlog za klavnico, ki jo popisuje, in linč ameriškega rendžerja Garyja Gordona, toda "Bitko za Mogadiš" je tako stiliziral, da bi jo kot svojo odrešiteljico sprejeli celo Somalci.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?