Gregor Cerar

 |  Mladina 30  |  Politika

Kateri dnevnik je v vzponu?

Če časopisu naklada raste, še ne pomeni, da mu tudi branost. In nasprotno: padec naklade še ne pomeni padca branosti.

Če je branost Dela tako dobra, zakaj bodo potem zamenjali odgovornega urednika? (na fotografiji Peter Jančič, odgovorni urednik in Adrijana Starina Kosem, predsednica nadzornega sveta Dela)

Če je branost Dela tako dobra, zakaj bodo potem zamenjali odgovornega urednika? (na fotografiji Peter Jančič, odgovorni urednik in Adrijana Starina Kosem, predsednica nadzornega sveta Dela)
© Matej Leskovšek

„Propagandne prerokbe so tvegana stvar, so pokazali podatki o branosti časopisov. Ni sicer jasno, koliko so zanimivi za javnost, so pa pomembni za urednike, za medijska podjetja in vse, ki v časopisih oglašujejo. Glede na turbulence v časopisni hiši Delo v zadnjem letu so rezultati, ki jih objavlja oglaševalska zbornica, za koga najbrž presenečenje tedna,“ je v svojem sobotnem komentarju zapisal zdaj že nekdanji urednik Dela Peter Jančič. „Nekoliko branosti so izgubili vsi dnevniki, a primerjava, koliko bralcev je kdo v odstotkih izgubil v primerjavi z lanskim letom, pokaže: Slovenske novice (-1,1), Delo (-2,5), Finance (-3,4), Večer (-6,4), Dnevnik (-6,8) in Direkt (-15,3 odstotka). Podobni so podatki, če bi primerjali branost z merjenjem v prvi polovici lanskega leta, po tej primerjavi je branost Dela celo narasla, a zaradi razlik v načinu merjenja podatki niso primerljivi. Razloga za zadovoljstvo pa ni. Da gre konkurentom veliko slabše, je morda tipično slovenska tolažba, pomaga pa nič ne. Branost dnevnikov se zmanjšuje in v uredništvu ne verjamemo, da je razlog za to nekakšen trend (denimo selitve bralcev na internet), ki se mu ni mogoče izogniti. Preprosto je: nismo še storili dovolj, da bi prepričali bralce, da smo vredni zaupanja in nakupa. Vse drugo so izgovori,“ je z malce prikritim zadovoljstvom nadaljeval Jančič. Najbrž je dobil malo utehe glede na dejstvo, da je osrednjemu slovenskemu dnevniku padala prodaja po posredni državni intervenciji, ki ga je ustoličila na mesto glavnega in odgovornega urednika.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: